Thursday, June 3, 2010

Lagenda Budak Setan


Salamz all! Korang penah tak baca novel Lagenda Budak Setan hasil penulisan Ahadiat Akashah? Aku ada lah salah seorang peminat novel beliau. Memang best! Suka sangat aku baca...ada lagi satu novel beliau yang aku sker baca...tajuk JOY. Novel neh pown best...kalo wat filem pown mesti besh! eheh!

Wah...hari pertaman tayangan aku dah pi tgk dah citer neh kt TGV KLCC. Panggung penoh. Dok depan skalik laks tuh....adoila sebbek arr blah tepi...xderk arr saket tengkuk sgt...huhuhu Gi plak dgn kazen aku dgn adeq aku...duduk plak asing2...aiseh! Tak kira arr...janji dpt tgk citer neh...hehe
Memang tangkap leleh toi arr citer neh...baik baca novel dye...tgk filem pown tangkap leleh jgk...ntah brp round ntah aku nanges tgk citer neh? tak igt scene yg mana...tp yg aku igt masa last skali Ayu mati tuh...Si Azmi (Que Haidar) dok nganges2 menyesal la kunun...nyampah toi! Memang basah arr tudung aku...hahaha..gler touching sengsorang...sebbaik org sebelah xperasan...hehehe

Ape yang aku bleh tafsirkan serba sedikit tentang jalan cerita Lagenda Budak Setan(LBS) neh...Dalam menjalinkan sesuatu hubungan tuh...perlulah ada kesetiaan. Kesetiaan cinta antara Kasyah dan Ayu. Bayangkanla Kasyah tuh kena wat projek amali dye kt tmpt lain dan mengambil masa bertahun, si Ayu masih sanggup tunggu dan setia pada Kasyah. Walaupown mak si Ayu neh paksa dye kawen dgn Ex-Boipren dye si Azmi seorang yang curang, panas baran, kaki pukul bla bla bla...:p Selepas berkahwin pown...Ayu still setia pada Kasyah..sampai dye kena pukul dengan laki dye yang macam lahant tuh....Eiii....geram!

Diatas kesetiaan itu jugakla...dorang dipertemukan semula tapi dalam situasi yang berbeza...Macam2 dugaan yang dorang tempuh..Dan disebabkan kesetiaan jugakla...mereka akhirnya berkahwin. ( i like) hehe walaupown endingnyer mereka berpisah juga kerana Ayu meninggal dunia semasa melahirkan puteri sulung mereka...Berakhirlah BAB 1...(maybe ada Lagenda Budak Setan 2 neh...) eheh!



Lagu tema LBS neh pown best jugak...tajuknya BILA CINTA. Ada dua versi...satu penyanyi lelaki (Gio) dan satu lagi penyanyi perempuan (Fili). Memang best lagu neh...muzik sentimental leh meleleh airmata...bernanah tinger dengar...hehehe. Jum dengarkan OST LBS neh sesamer...LayanzzZZ...!!!


OST Lagenda Budak Setan

Bila cinta kini.
Tak lagi bermakna
Yang ku rasa kini
Hanyalah nestapa
Ditinggalkan cinta masa lalu

Dulu kau tawarkan
Manisnya janjimu
Yang ku sambut itu
Dengan segenap hatiku
Bila engkau pergi
Tinggalkanku

Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hingga ku memilih
Cinta yang fana

Perginya dirimu
merobek jantungku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan

Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan
Dalam harapan




0 comments:

Post a Comment

Jemput Komen.. jangan malu-malu yek!