Saturday, July 31, 2010

Think...Think...Think...Thinking of You!

Terdengarkan lagu dibawah neh kat SuriaFM masa dok kemas2 baju dalam almari tadi. Terkasima seketika (cewah...ayat xbleh blah...terkasima kunun! :p buwek!) mendengarkan sebaris liriknyer...sebab waktu itu aku sedang memikirkan seseorang yang xderk depan mata aku dan membuatkan aku berpk yg bukan2 (Ya Rabbi! tolong aku supaya jgn pk yg bukan2 ok) Memang pada dasar...aku relakan jerk...tp, dalam ati aku sape taw? huhu... Cuba tenangkan ati sendiri dan pujuk ati sendiri supaya tidak berpk mender2 yg xpatut di pk kan...Percaya dan mempercayai itu penting. Pujuk lg...aku sudah percaya...tp, jgn ambil kesempatan atas kepercayaan yg aku berikan tuh suda la ek! Lagu kat bawah neh dah menggambarkan perasaan aku terhadap kamu. Aduh! Berjiwangankah aku sikalang neh? huhu...tulun!!! Anda yg baca entry neh tolong jgn geli yerk! Kalo rasa geli...beh bek gi jauh2...kang tercicir laks muntah anda itew! hahaha :p






JATUH CINTA by TiTi KaMaL

Jatuh cinta berjuta rasanya
Biar siang biar malam
Terbayang wajahnya

Jatuh cinta berjuta rasanya
Biar siang biar malam
Terbayang wajahnya

Jatuh cinta berjuta indahnya
Biar hitam biar putih
Manislah nampaknya

Dia jauh aku cemas tapi hati rindu
Dia dekat aku senang tapi salah tingkah
Dia aktif aku pura-pura jual mahal
Dia diam aku cari perhatian
Oh repotnya

Jatuh cinta berjuta indahnya
Di pandang di belai amboi rasanya
Jatuh cinta berjuta nikmatnya
Menangis tertawa karna jatuh cinta
Oh asyiknya

Dia jauh aku cemas tapi hati rindu
Dia dekat aku senang tapi salah tingkah
Dia aktif aku pura-pura jual mahal
Dia diam aku cari perhatian

Dia jauh aku cemas tapi hati rindu
Dia dekat aku senang tapi salah tingkah
Dia aktif aku pura-pura jual mahal
Dia diam aku cari perhatian
Oh repotnya

Jatuh cinta berjuta indahnya
Di pandang di belai amboi rasanya
Jatuh cinta berjuta nikmatnya
Menangis tertawa karna jatuh cinta

Oh asyiknya
Oh asyiknya
Oh asyiknya
Oh asyiknya

Semurni Kasihmu Sesuci Kasihku

Hehe...Pernah dengar lagu neh? Pakcik2 dan makcik2 yang baya2 mak pak aku tuh...mesti penah dengar punyer lagu neh. hehe. Neh lagu lama zaman 80-an. Lagu nyanyian Zaleha Hamid duet bersama Aziz Ahmad. Aku sendiri pown tak kenal sape. hahaha. Tapi yang pastinyer aku sker dengar lagu neh. hahaha. 1st tyme dgr lagu neh masa tgk drama kt tv1 dulu...dah lama dah...aku igt lagi citer tuh pelakon dye Wtie Elite dengan Zulhuzaimi. Citer tuh klakasket...sbb ada nyanyi2 ala2 industan...tapi depa dok berangan la...mmg lawak! Kat drama tuhla aku terdengarkan lagu neh... Jenuh jugakla search kt tenet cari sape nyanyi lagu neh...ape tajuk...xjuper...tnyer kt mak ngan abah aku pown depa xigt sape nyanyi. Siap salah bg jwpn...aku carik kt tenet pown xjuper...da lama aku carik...baru la neh dapat. hahaha... Dapt taw pown baru2 neh...kebetulan tgh dok lipat kain neh...dgr SinarFM. Ha...radio lagu lama2 tuh la...yg slalo dok pasang lagu2 retro dolu2 tuh...hehe...Ha! barula taw sape nyanyi..dan ape tajuk. Dan2 tuh jugak selesai lipat kain...on lappy connect tenet...carik! hahaha. Bukan apa...kang lupa laks tajuk...udahla panjang tajuknyer...gler xgler aku neh? wakakakakaka

Huish! Sakanla dok dengaq lagu neh ulang2 sampai lebam arr bijik mata. hahaha :p mak pak aku pown dok dengaq skalik dok nyanyi2 sama neh...hahaha. hadoila!

Kalo korang nak taw. Aku neh ada satu tabiat n hobi yang org2 muda cam aku neh (muda kew lg? bley arr...hahaha) xpenah minat. Lorh...xperasan kew? Aku neh sker dgr lagu2 lama...hahaha...yang spatutnyer org2 zaman cam aku neh patutnyer minat arr lagu hip hop kew..rnb ker indie ker...sumer2 tuh aku minat jugak...tapi lagu2 lama cam 70an 80an 90an mmg aku minat. 60an pop yeh yeh tuh bley arr...minat sket2 jerkla hahaha...tp lalo lagu2 zaman 50an tuh yg sore dye kecik2 halus2 tuh...sory la ok! mmg xlalu nak dgr...maw aku muntah ijo! hahaha buwek! :p

Okiesla...marila kita layan lagu neh sesamer...sessape yg xminat tuh...sila abaikan dan totop tinger ok. hahaha :p




Bertiup sang bayu senja
Burung terbang ke sarang
Tanda matahari hilang
Cahaya dibumi

Bertambah indah suasana
Pungguk bertemu bulan
Hilang segala duka
Masa remaja

Sejernih embun sesegar pohon
Segar lagi cintaku padamu
Sesayup awan setinggi gunung
Tinggi lagi harapan padamu

Apa benar begitu
Bulan kan terbit tinggi
Cahaya menerangi alam
Luas semesta

Kalau begitu tuan
Kuserah hati ini
Jangan kau bimbang lagi
Kau kasihku

Saturday, July 17, 2010

aku [rindu] [sayang] kamu

Dari [aku] untuk [kamu]





Siang dan malamku kini menjadi satu
Terasa sedihku bila tiada mu
Apakah ini dinamakan cinta oh
Menjadi aku yang punya

Apakah kau dah tak sepertiku
Rasa hari-hariku tak menentu
Bagaikan lilitan terikat di jantungku
Terasa sungguh

Aku rindu sayang kamu
Matamu aku cinta kepadamu
Sayang kamu

Apakah kau rasa sepertiku
Rasa hari-hariku tak menentu
Bagaikan lilitan terikat dijantungku
Terasa sungguh

[InI sAhAjA yAng mAmpU AkU bUktIkAn]

hehe...*wink*wink*

Thursday, July 15, 2010

Dari [kamu] untuk [aku]





Yang Terbaik-Marsha


Ku selalu memikirkan tentang kita
Apa pun yang harapan yang dikejar
Kerna aku masih penuh rasa ragu
Melihat kau seperti tak bersungguh

Jika kau mencinta
Berikanlah ku rasa
Diriku dah berikan yang terbaik
Dan bukannya nak mengungkit
Siapa benar siapa salah
Siapa menang siapa kalah
Dah berikan yang terbaik
Memaksa hati merisik
Mungkin kau bukan teman hidup
Yang terbaik untukku

Memang benar ku amat mencintai mu
Dan harapkan di sana pun begitu
Tetapi kau tak luahkan perasaan
Apa lagi memberikan ku kasih







Karena Ku Cinta Kau-BCL


Jika ada yang bilang ku lupa kau
Jangan kau dengar
Jika ada yang bilang ku tak setia
Jangan kau dengar

Banyak cinta yang datang mendekat
Ku menolak
Semua itu karena ku cinta kau

Jika ada yang bilang ku tak baik
Jangan kau dengar
Jika ada yang bilang ku berubah
Jangan kau dengar

Banyak cinta yang datang mendekat
Ku menolak
Semua itu karena ku cinta kau
Kau

Saat kau ingat aku ku ingat kau
Saat kau rindu aku juga rasa
Ku tahu kau slalu ingin denganku
Ku lakukan yang terbaik yang bisa ku lakukan
Tuhan yang tahu ku cinta kau

Jika kau tak percaya pada ku
Sakitnya aku
Jika kau lebih dengar mereka
Sedih hatiku
Banyak cinta yang datang mendekat
Ku menolak
Semua itu karena ku cinta kau
Kau

Saat kau ingat aku ku ingat kau
Saat kau rindu aku juga rasa
Ku tahu kau slalu ingin denganku
Kau tahu ku juga ingin denganmu
Ku tahu kau slalu ingin denganku
Ku lakukan yang terbaik yang bisa ku lakukan
Tuhan yang tahu ku cinta kau


[thAnx A lOt!] ^_^

Wednesday, July 14, 2010

Lagu Wajib

Aloha! suda lama daku tidak mencoret disini. Tidak ada topik best lorh maw diciterkan..tarak idea. huhu...tag pown tarak org maw bg. huk3. Arineh maw kungsi lagu pebret a.k.a lagu wajib tyme g karok. hahaha... lagu jiwang sket la tapi...layan jerkla ek...mana taw pasneh kalo g karok xtaw nak nyanyi lagu ape...leh arr nyanyi lagu neh...hehehe



Semoga Abadi (MISHA OMAR)

Kau datang bagaikan mimpi
Kau hadir daku sedari
Sekian lama kunanti
Kau di sini

Mungkin kehendak Ilahi
Segalanya kujalani
Biar lelap tidurmu
Dipelukku

Cinta ini
Kupersembahkan
Setulus hati kasih
Kepadamu
Seandainya engkau mengerti
Hanya kau kumiliki
Dalam hidupku

Kasih sayang ini
Semoga abadi
Kan kubawa sampai akhir nanti