Saturday, July 31, 2010

Semurni Kasihmu Sesuci Kasihku

Hehe...Pernah dengar lagu neh? Pakcik2 dan makcik2 yang baya2 mak pak aku tuh...mesti penah dengar punyer lagu neh. hehe. Neh lagu lama zaman 80-an. Lagu nyanyian Zaleha Hamid duet bersama Aziz Ahmad. Aku sendiri pown tak kenal sape. hahaha. Tapi yang pastinyer aku sker dengar lagu neh. hahaha. 1st tyme dgr lagu neh masa tgk drama kt tv1 dulu...dah lama dah...aku igt lagi citer tuh pelakon dye Wtie Elite dengan Zulhuzaimi. Citer tuh klakasket...sbb ada nyanyi2 ala2 industan...tapi depa dok berangan la...mmg lawak! Kat drama tuhla aku terdengarkan lagu neh... Jenuh jugakla search kt tenet cari sape nyanyi lagu neh...ape tajuk...xjuper...tnyer kt mak ngan abah aku pown depa xigt sape nyanyi. Siap salah bg jwpn...aku carik kt tenet pown xjuper...da lama aku carik...baru la neh dapat. hahaha... Dapt taw pown baru2 neh...kebetulan tgh dok lipat kain neh...dgr SinarFM. Ha...radio lagu lama2 tuh la...yg slalo dok pasang lagu2 retro dolu2 tuh...hehe...Ha! barula taw sape nyanyi..dan ape tajuk. Dan2 tuh jugak selesai lipat kain...on lappy connect tenet...carik! hahaha. Bukan apa...kang lupa laks tajuk...udahla panjang tajuknyer...gler xgler aku neh? wakakakakaka

Huish! Sakanla dok dengaq lagu neh ulang2 sampai lebam arr bijik mata. hahaha :p mak pak aku pown dok dengaq skalik dok nyanyi2 sama neh...hahaha. hadoila!

Kalo korang nak taw. Aku neh ada satu tabiat n hobi yang org2 muda cam aku neh (muda kew lg? bley arr...hahaha) xpenah minat. Lorh...xperasan kew? Aku neh sker dgr lagu2 lama...hahaha...yang spatutnyer org2 zaman cam aku neh patutnyer minat arr lagu hip hop kew..rnb ker indie ker...sumer2 tuh aku minat jugak...tapi lagu2 lama cam 70an 80an 90an mmg aku minat. 60an pop yeh yeh tuh bley arr...minat sket2 jerkla hahaha...tp lalo lagu2 zaman 50an tuh yg sore dye kecik2 halus2 tuh...sory la ok! mmg xlalu nak dgr...maw aku muntah ijo! hahaha buwek! :p

Okiesla...marila kita layan lagu neh sesamer...sessape yg xminat tuh...sila abaikan dan totop tinger ok. hahaha :p




Bertiup sang bayu senja
Burung terbang ke sarang
Tanda matahari hilang
Cahaya dibumi

Bertambah indah suasana
Pungguk bertemu bulan
Hilang segala duka
Masa remaja

Sejernih embun sesegar pohon
Segar lagi cintaku padamu
Sesayup awan setinggi gunung
Tinggi lagi harapan padamu

Apa benar begitu
Bulan kan terbit tinggi
Cahaya menerangi alam
Luas semesta

Kalau begitu tuan
Kuserah hati ini
Jangan kau bimbang lagi
Kau kasihku

0 comments:

Post a Comment

Jemput Komen.. jangan malu-malu yek!