Friday, December 30, 2011

New Look



Takkan Pisah-KangenBand
Sayang aku ingin berbicara kepadamu
Tentang apa yang tengah aku rasakan
Ada apa ada apa katakanlah semuanya
Ku ‘kan dengarkan duhai cintaku
Bila nanti orang tuamu tak meridhoi dengan
Apa yang ku rasakan padamu
Semua orang tua ingin yang terbaik untuk anaknya
Begitu pun orang tuaku
Kau takkan tinggalkanku
Takkan pernah sayangku
Janjimu janjiku untukmu

Takkan ada yang pisahkan kita
Sekali pun kau telah tiada
Akan ku pastikan
Ku kan memeluk menciummu di surga

Jangan kau pergi tinggalkan aku
Bawa aku ke mana kau mau
Janji ku padamu
Jiwa dan ragaku mati pun ku mau
Wazzup2 everybody! hiks...Amacam dengan layout baru, wajah baru, citer baru dan terbaru dan makin baru neh? hehe...ada cuwn kah? tarak cuwn kah? Neh baru peringkat permulaan perubahan kat blog aku neh...tgkla macam mana keadaan kalo ada amsa terluang or ada mood aku tuka lg. hahaha... Neh sempena Tahun Baru yang bakal menjelang tiba tak lama lagi. Mahu buang segala kekotoran dan kedakian yang mengotorkan keblogan aku neh dan jugak mahu membuang anasir2 luar yang tak harus jugak aku fikirkan dan layankan yang bleh wat kesemakan di kepala otak aku. uhuk2. Sedikit demi sedikit akan dimansuhkan..ahakz! Tahun baru, cerita baru, muka baru, wajah baru, hidup baru semua2nya barulah. Lama2 tuh kasik buang jejauh...jangan nak hinggap lagi dah...Mudah2an cenggitulah hendakNYA...(~_^)
Tahun 2011 adalah tahun yang banyak sangat dugaan bagi aku. Bukanlah tahun2 sebelum neh aku kata xderk dugaan...ada tetap ada...tp, 2011 neh lagi byk dugaan dari segi kerja dan jugak kehidupan peribadi aku. Dugaan yang datang betimpa2 kat aku macam kena hempap batu jerk aku rasa. Erm...semua tuh aku hadapi dengan redha dan tabah hati. Aku yakin semua yang
jadi tuh ada hkmah disebaliknya. Tuhan tuh jugak takkanuji umat DIA lebih dari kemampuan. Dan jugak aku anggap dugaan2 yang diberi olehNYA tuh adalah untuk menyedarkan dan menginsafkan aku supaya aku menjadi Lebih Baik. Aku yakin tuh. :)
Sempena Tahun Baru neh jugak, Aku dah berjanji p da seseorang dan jugak pada diri aku sendiri (kira azam tahun barulah) Aku nak naik Karpet Terbang zam zam alakazam! hahaha...main2jerkla. :p ok2...siyes ek! Azam tahun baru 2012 neh mcm kat perenggan yang pertama td tuh...Nak mulakan hidup baru, nak buang segala kekotoran dan jugak nasir2 luar yang tak harus aku fikirkan dan layankan. Itu sangat2 penting untuk aku pada tahun 2012 neh. Tak perlulah tanya kenapa, mengapa serta bagaimana yerk. Juz sokong aku dari belakang dan jugak dari hadapan. hak3! Semangat dan kata2 nasihat dari kawan2 baik aku yang sangat aku sayang amatlah diharap2kan dah dihargai sesangat. Thanz a lot!


Kalo korang perasan, tahun 2012 neh la aku jarang glew update blog. Bukan xderk benda nak tulis, bukan xderk idea..sentiasa ada...tp, aku macam ketiadaan mood maw post. last2 aku buh lagu jerk dgn lirik lagu. keh3. Sebab apa? Sebab...aku taw ramai peminat aku yang sentiasa menunggu dan menanti ke UPDATE an ke BLOG an aku neh... So, tuk tidak meng"HAMPA"kan korang, aku update jgkla...w/pown aku juz letak video u-tube da
n jgk lirik algu. ngeh2. Bagi sesape yg kenal aku...aku neh memang peminat lagu2...sker memekak terpekik terlolong kalah pontianak dah...sbb tuh aku sker sgt buh lagu...entry yg neh pown aku buh algu gaks...hahaha...harap xbosan yerk. :p
Haiya...aku sudah byk membebel. ok2...sudah2! Harap korang suka dengan layout baru blog aku neh. Dan seperti biasa kat cni aku buh dua lagu pebret aku. Dedua lagu neh 1st tyme aku dapat n dr kwn rapat aku sorang neh. ada lg 1 lagu...tp, mls arr letak. 2 neh jerk cukup tuk post kali neh...Layankan ajerk...


Got to Go -Najwa

This time I’m gonna live my life
I ain’t no stepford wife
No I ain’t perfect
Gonna find somebody who’s worth it
And no you ain’t that person
Coz i caught you constantly flirtin’


With my best friend
So I guess I’ll say goodbye
I’ll find me another guy
Why (why why why)
You always makin’ me
Cry (cry cry cry)
No I can’t stand it
No you can’t be my man
It don’t matter who you are,
Even if you were a star,
You’ve got to go
(Go go go go go go)
Read my lips I’m leavin’,
and no no I ain’t teasin’,
This time it’s for real,
Gotta find you another girl,
Coz this one sure ain’t stayin’,
By the time you finish what you’re sayin’
I’ll be gone




Wednesday, December 28, 2011

Aku Jatuh Cinta (Cinta Farhat.)

Perasan tak sejak dua menjak tiga menjak empat menjak neh..aku asik update buh lagu jerk kt blog aku neh. ha2...dah mcm blog carian lirik lagu jerk aku rasa. hik2...jgn marah ha wahai pembaca blog aku yg setia dan budiman..nanti2la aku update story-mory yerk...aku da wat schedule da siap2...tunggu jerkla...tiba tarikhnya dan masanya ia akan keluar secara otomatik. Tak semua arr...ada gaks yg aku dah siap taip, tp aku tak post pown...malas arr...biarkan jerk dlm neh dendiam. Biar simpan dalam hati lubuk sanubari. wawawa...muntah! :p

Eh, eh...ada tak dikalangan korang yang sker menonton Slot drama pepetag kat TV3 tuh? Sebelum neh aku fanatik gler dengan drama Soffiya...skang neh da kemaruk dengan citer yang slalo jerk wat darah aku mendidih.. riso gaks kena darah tinggi aku neh kang gara2 tgk dram Tentang Dhia Dan disebabkan drama neh jgkla...aku tertarik dengan salah satu lagu dari drama neh...Baru jerk petang semalam dengar. Best banget! Serius terasa cam terjatuh chenta lagi untuk 289kalinya...ha2...mesti ada yang menyampah dengar ayat aku neh kan? Pada yg rasa2 nak termuntah baca ayat aku neh...nampak tak belah atas sekali...ala belah kanan atas skali tuh..ada tanda X kan? klik jerk ctu...abeh celiter mah...hak3:p

Kepada yg masih setia nak baca pembebelan aku neh...meh2 layan lagu kat bawah neh by Norman Kamaru. aku pown xkenal dye neh sape...xpe..abaikan psl penyanyi neh..yg penting...aku sker lagu Cinta Farhat yg dye nyanyikan neh...jum layannnnnzzZZZ...!~




CINTA FARHAT - NORMAN KAMARU

Aku jatuh cinta lagi disaat ku punya cinta
ajari bagaimana memulai hubungan ini

Aku jatuh cinta lagi disaat kau punya cinta
kau dan aku sama sama ada yang memiliki

Haruskah cinta lagi antara kau dan aku
cinta ini tak melepas cinta yang lainnya
harus cinta terbagi antara kau dan dia
cinta tak mengakhiri cinta yang pernah ada


Saturday, December 17, 2011

Lara Lagi...

Hi2...masih lagi demam Ombak Rindu. Satu lagi lagu dari filem Ombak Rindu gaks...Best gakslagu neh...jum layannnnn!!~




Lara Lagi - Adira (OST Ombak Rindu)

Hanya sampai di sini sahaja
Kisah cinta kita berdua
Tiada daya selamanya
Terhenti di sini

Biar ku pujuk ati ini
Merawat rinduku sendiri
Setelah aku kau lukai
Sedangkan kau tahu

Kasih aku hanyalah untukmu
Tiada lain dalam diriku
Takkan berubah
walau dipisah laut biru

Cinta aku hanyalah untukmu
Tak pernah goyah
Tak pernah jemu
Takkan terpadam dalam hatiku
Ia milikmu.. percayalah

Mungkin sudah suratan kita
Terpisah sebegini saja
Pasti di suatu hari nanti
Ku jejak bahagia...




“Allah menguji kita dengan sesuatu yang sangat kita sayang,
kita diberi cubaan dengan kehilangan,
Allah menguji kita dengan sebuah impian yang amat kita harapkan,
kita terduduk berlinang airmata saat impian kecundang,
sesungguh Dia lah pemberi segala, kerana segalanya kepunyaanNya.
saat ditariknya nikmat yang ada, Dia sedang mengaturkan untukmu sesuatu yang lebih berharga.
jangan bersedih, dunia ini tidak selayaknya ditangisi.”



‎~Bantulah aku menjalani hari. Bantulah aku menerima ketentuan dengan ketabahan. Agar terhapus semua kesedihan dan kekecewaan. Agar dapat ku pujuk hati. Kerana ALLAH lebih tahu. Sesungguhnya aku tidak mengetahui, sedangkan Engkau Maha Mengetahui. Takdirkanlah kebaikan bagiku, dan jadikanlah hatiku meredhainya~

Sunday, December 11, 2011

Untuk [kamu]

Allop ebelibodi! hehe... Juz nak kongsi citer jerk dgn u ollzz...sebab akhirnya aku dapat jugak menonton filem OMBAK RINDU neh last week wif my BFF. Sker sangat2 sampai diserang "Selsema" kat dalam panggung. (sok...sek...sok...sek..) haha. Adehla...sangat menyentuh hati dan perasaan lew citer neh...se BEST cam novel dye gaks... Best2...tambah2 "boipren angkat" aku berlakon laks dalam citer tuh...lg bertambah best arr. hahaha *sangat perasan! :p Tp, xpe...aku sker Maya Karin dalam citer neh. Lisa cam xberapa nak sesuai sgtla plak pegang watak cmtuh. hehe. Eh, aku neh dah jd pengkritik filem da kew? hohoho...tidaaakkkKKK!!!

Kalau aku dah start merapu...abeh aku taip mcm2 dlm neh... Sebelum aku terlebey sawan menaip, beh bek lew aku stop. Tp, sebelum tuh jum layan lagu kat bawah neh...ost dr Ombak Rindu jugak. Best gaks lagu neh... Khas -Untuk [KamU]- layannnnn....!!~




Untuk Kamu-Hafiz

Raut wajah…Mendamaikan…
Dan sesuci..Selembut hatimu..
Sinar mata…Mempersona…
Bagai gugur seluruh jantungku…

Aku Ingin engkau tahu…
Cinta aku satu…
Tercipta buat dirimu..
Hanya… Untuk kamu…

Huuu…Huuu…Huuu…
Huuu…Huuu…Huuu…

Aku ingin engkau tahu..
Cinta aku satu…..
Tercipta buat dirimu…
Hanya untuk kamu…


Tuesday, November 29, 2011

~Ombak Rindu~





OST Ombak Rindu- Hafiz ft Adira

Adira :
Tuhan tolong lembutkan hati diaUntuk terima ku seadanya

Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku

Hafiz :
Tuhan aku tahu banyak dosa ku
Hanya ingat Kamu kala duka ku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya untuk cintaku

Adira :
Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dari ku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung

Hafiz :
Hujan bawa air mata ku
Yang mengalir membasuh luka ku
Agar dia tahu ku terseksa
Tanpa cinta dia di hatiku

Hafiz & Adira :
Hanya mampu terserah
Moga cahaya di pena
nti

Hafiz:
Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya

Adira:
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku


Cam best jerk movie baru neh kan? Tambah2 ada Aaron Aziz laks tuh. isk..kacaknyew! hahaha :p Tp, seBEST novel dye kew ek? hik2...Teringat dulu baca kat dalam Majalah Remaja. Kalo beli, baca arr...kalo tak beli, memang ketinggalan nak sambung baca. Nak beli novelnyew memang xbrp nak mampu lew tyme tuh...pinjam jerk kowt kt member2 sy yg sker beli novel. ngeh2. Tp,igtla sket2 kisah citer dalam novel neh. hehehe. Jum baca sket sinopsis yg aku ingat kat bawah neh jum!

Filem Ombak Rindu hasil karya novelis Fauziah Ashaari neh mengisahkan Izzah, seorang gadis yatim piatu yang kematian orang tua mereka akibat kemalangan jalan raya. Justeru itu, bapa saudaranya, Taha mengambil tugas memelihara Izzah. Isteri Taha tidak senang dengan kehadiran Izzah dan menuduh Izzah membawa bencana dalam keluarga.

Pak cik Taha banyak berhutang. Disebabkan kesempitan wang dia sanggup menjual anak saudaranya itu kepada seorang tauke kelab malam. Izzah terpaksa mengikut kehendak pakciknya walaupun hatinya tidak rela.

Di situlah dia telah berkenalan dengan seorang pelanggan bernama Hariz. Hariz telah membeli Izzah dengan harga yang mahal dari tauke kelab itu dan membawa dia keluar dari neraka jahanam itu. Di atas permintaan Izzah, akhirnya Hariz berkahwin dengan Izzah tetapi dengan syarat semuanya mesti dirahsiakan.

Kehadiran Mila Amylia, anak Tan Sri Rashdan, iaitu model dan pelakon terkenal tanahair menggugat cinta Izzah yang mula berputik kepada Hariz.

Yang selebihnya dan kesudahan citer neh jum kita sama2 g tengok kat panggung wayang berdekatan dengan rumah anda yerk. hik3. Sebab aku pown nak tengok gaks. Sape maw juin aku tgk kat Sabah neh baaa? Balik KL harus tengokkk...! huk3

Monday, November 7, 2011

-Jika [kau] Kasih dan Cintakan [wanita] Itu...-

* WAHAI LELAKI *

Jika benar kau kasih & cintakan wanita itu :

•.♥• Bawalah dia ke jalan Allah
•.♥• Nasihatilah dia
•.♥• Perbetulkan kesilapannya
•.♥• Jagalah dia dengan baik
•.♥• Kasihanilah dia
•.♥• Lindungilah dia
•.♥• Berilah kasih sayang padanya
•.♥• Hargailah dia
•.♥• Ucapkan terima kasih atas kelebihannya
•.♥• Bersabar dengannya
•.♥• Terimalah & cintailah kekurangannya
•.♥• Jadi IMAM terbaik & redhalah padanya

✿ moga dia menunggumu di SYURGA sebagai bidadarimu , AMIN ✿

Patah Seribu



Walau kau tiada di sini
Ku tetap ingat semua pesanmu
Ku hidup seolah-olah kau masih ada
Bisikan kata kepadaku

Bilakah kau akan utuskan surat buatku
Aku terus menunggu tibanya kata cintamu

oh.. patah seribu hatiku
Bila mengenangkan segala yang kita bina bersama
Haruskah ku lupa kerna engkau telah pergi

Biar pergimu tanpa relamu
Namun hatiku tetap rasa
Kejamnya kau meninggalkanku dengan nota-nota
Cinta buat kita berdua bila kan ku bisa menerima ketiadaanmu
Kan ku bakar semua hapuskan semua kenangan

Patah seribu hatiku
Bila mengenangkan segala yang kita bina bersama
Haruskah ku lupa kerna engkau telah pergi

Sayangku mohon padamu
Segera tinggalkanku
Pergilah kau ke tempat yang kau tuju
Pasti ada hikmah buatmu dan juga buat diriku

Pergilah…

Wednesday, August 24, 2011

Haven (Look Out Point)


Haven adalah lokasi yang cantik untuk makan tengah hari, minum petang atau makan malam dengan pemandangan dan suasana indah. Mempunyai pandangan panorama KL, pada 280m di atas paras laut. Sebuah taman indah penuh dengan bunga dan pokok-pokok dan udara terbuka campuran serta boleh mendekatkan diri kepada alam semula jadi. Haven dibuka sepanjang hari Kebanyakan pelanggan gemar datang pada sebelah malam.

Agak baru untuk Lihat Out Point, Haven adalah menarik dan diubahsuai untuk memberi tumpuan pelancong. Tema keseluruhan Malaysiana, dengan penghargaan kepada alam, menggunakan aksen kayu dengan cara yang kontemporari moden. Dalam pada itu, Haven memancarkan pengalaman yang mungkin tidak dapat dilupakan. Sedikit kedesaan, sedikit konsep lama ala kopitiam suasana kekampungan dan banyak perkhidmatan lagi yang menarik disini.



Permandangan Kota Kuala Lumpur boleh dilihat dari sini


Dan kepada sesiapa yang ingin menikmati Dinner dalam susana Romantik, boleh la datang ke sini. Majlis ulangtahun kelahiran dan perkahwinan juga boleh dibuat disini. =)



Nasi Goreng Thai



Mushroom Soup



Oreo Milkshake



Address:-

Lot 1A & 1BPusat Pelancongan Menara TinjauJalan Ampang -

Hulu Langat,43100 Bukit Langat, Selangor


Contact:-

Anan: 016-2323 999


Monday, August 1, 2011

Lepaskanlah KeEGOanmu

Pernahkah anda merasakan kegelisahan hati dan jiwa? Seperti tidak tahu apa yang harus dibuat, sedangkan kerja sebenarnya bertimbun dihadapan anda.

Pernahkah anda merasakan beban hidup yang terasa berat dan mencengkam jiwa anda, sedangkan anda merasakan tidak tahu bagaimana mengurangkannya?

Pernahkah anda merasakan tekanan dan kesempitan ekonomi yang menghalang setiap langkah kehidupan anda, tubuh anda terasa longlai, tidak tahu harus melangkah kemana?

Pernahkan anda merasakan kegelisahan hati yang mendalam, tubuh bergeletar dan semuanya menjadi serba tak kena? Jika perkara ini menimpa anda, bererti anda dalam kegelapan cahaya hati kerana diliputi keegoan yang sangat tinggi.

Oleh itu, bagaimana cara mengawal ego kita?

Tanggalkan kesombongan hati dengan sikap rendah hati. Tiada patut disombongkan oleh manusia dalam hidup ini. Buangkan dengki dan gantikan dengan cinta dan kasih sayang. Hapuskan takabbur dan gantikan dengan kesedaran diri sebagai hamba dan abdi Tuhan semata.

Buanglah prasangka negatif dengan mengembangkan sikap positif dalam setiap langkah kaki ke depan. Hindaril prinsip hidup yang salah dengan kembali dalam kejernihan jati diri dari hati.

Kalau anda menginginkan yang baik, buatlah diri anda jadi lebih baik. Jika anda ingin meraih cita-cita, buatlah diri anda menjadi ideal. Anda ingin mempunyai kawan yang lebih baik, maka jadikan diri anda sahabat yang lebih baik.

Jika anda ingin bekerjasama dengan orang yang mempunyai nilai, maka jadikan diri anda sendiri lebih bernilai. Kalau anda ingin berurusan dengan orang yang kompromi, buatlah diri anda menjadi lebih kompromi. Kalau anda ingin berada di dalam pelbagai keadaan yang lebih menyenangkan, buatlah diri anda sendiri menjadi lebih menyenangkan.

Jika anda ingin dicintai pasangan hidup anda, maka buatlah diri anda menjadi orang yang mencintainya lebih lagi. Mungkin anda akan bertemu dengan orang-orang yang sukar difahami, namun tetaplah berikan yang terbaik, meski itu tidak akan pernah memuaskan hati semua orang.

Kejayaan dalam hidup tidak akan dapat diraih hanya dengan kekuatan fizikal dan kecerdasan akal fikiran. Ia lebih daripada itu, iaitu kecerdasan hati dalam mengawal ego peribadi diri kita. Dan dengan meninggalkan ego diri, percayalah kita akan menuju kehidupan yang lebih baik.

Jadi, marilah kita melepaskan keegoaan kita!

Monday, June 27, 2011

Mendung Tak Bererti Hujan





Masa lalu hitam
Didalam hidupku
Dapatkah ku jadikan putih
Kegagalan cintaku
Juga keyakinan
Tergoyah oleh keadaan
Miskin jiwa dan ragaku
Bagai hidup di padang yang tandus
Begitu beratnya beban yang ada dijalan hidupku

Bila kau percaya
Bahawa hari-hari
Selalu berganti
Akan selamanya
Awan-awan hitam
Menghantui hidupmu
Mendung tak berarti hukan
Yakinlah itu satu cobaan
Masih ada waktu dan kesempatan
Untuk meraih cita

Aku ingin...
Mencari ketenangan diri
Agar hidup ini
Bukanlah sekadar mimpi

Aku ingin
Kau tahu isi hatiku
Cintaku padamu
Kasihku padamu
Putih tak ternoda
Untuk dirimu
Hanya untukmu

Sunday, May 29, 2011

Alissara Thai Crusine

Salamz all. Lama suda tak update blog. Lama gler nak update pasal gi makan kat Alissara neh...tapi tunggu gambo dari kameraman...baru la neh dapat. Timer kasey enceq kameraman kerana sudi jugak amek gambo2 ini dan layankan ajerk penulis blog tak berapa tegar neh. hehe


Korang mesti tertanya2 apekebenda la plak Alissara neh? Nama cam pompuan jerk kan? kan? keh2...Alissara neh sebenarnya sebuah restoran masakan thai yang terletak di Puchong. Inilah pertama kali menjejakkan kaki kat Alissara neh. Tuh pown member aku yang bawak. Maklum jerkla member aku neh orang siam....kikiki...



Daripada research yang aku wat, Alissara neh dah lama wujud lebih dari 6 tahun. Pada asalnya restoran ni menyewa lot tepi rumah teres kat Puchong Perdana. Masa tu resepinya tipikal macam yang selalu korang dapati kat Warung Thai yang tepi jalan tu. Tapi selepas berpindah ke shoplot, Aliisara betul2 menyediakan menu makanan dari Thai seperti yang disediakan di Sabye Sabye Thai, Seri Thai atau mana2 restoran makanan Thai yang berbintang sedikit. So, harga pun upgrade sket, bukan harga ala warung lagi. Menu ala carte untuk seorang makan bermula lebih kurang RM6.50++ Tapi jauh lebih murah sedikit dari restoran makanan Thai yang ber-air-cond yang dah femes2 tu.

Okiesla untuk pengetahuan korang semua, makanan2 kat Alissara neh rata2 memang pedas2. Kalau agak2 tak tahan pedas tuh...bleh mintak dorang masak kurang pedas. Aku kalo ikutkan memang suka makan pedas...tapi tak tahan jerk...so, memang mintak dorang masak kurang pedas. Macam2 jenis menu ada...termasuklah Pulut Mangga.Kat bawah neh antara lauk yang kamiorder malam tuh.



Gulai Hijau Ayam




Yang depan skali tuh: Ala2 telur dadar...yang speselnya dalamnya ada suhun. Sedaaaaappp...!!!


Yang neh plak namanya Phad Kra Phau Ayam. (Aish...terbelit2 lidah aku nyebutnya..kekeke) Bahannya adalah ayam cincang yg ditumis bersama2 dengan bawang putih, cili api dan jugak sos tiram. Dan bahan yang paling penting dalam menu neh..adalah Daun Basil. Pergh.! Aku dah kalah Chef Wan la plak..siap bagi resepi. hahaha...takpe2, lepas neh bleh cuba yerk...=)

Ada satu lagi makanan yang sempat aku rasa. Aku pown xsure namanya apa...sejenis Dessert. Ala2 macam bubur caca...tapi neh sejuk...siap ada ais lg. pown sedap jugak. Jangan risau, masakan adalah HALAL.

So, agak2 nak tukar selera makan masakan thai, bleh la serbu ke Alissara neh...Bawah neh aku ada sediakan map. Selamat menjamu selera!






RESTORAN ALISARA (Thai Cuisine)

Cs23 Jalan Indah 3/2

Taman Puchong Indah

Puchong

03-80624205


Monday, May 16, 2011

Mee Rebus Ramli @Ipoh

"I'm coming home...i'm coming home...tell the world i'm coming home!" eheh. Pergh...! Sangat seronok bercuti lama...w/pown ada gangguan gaks tipon asik berdering2 dan aku terpaksa batal cuti tuk 1ari. adeh...tensen2! tp, xpe...walau kena g keje pown, hati agak senang...dan masih mampu senyum lagi. Moga ianya kekal hingga ke akhir hayat...InsyaALLAH! =)



Korang lapa tak? hahaha...neh soalan aku bg kat semua rakyat Malaysia. Aku juz nak promote satu tempat makan. Tapi, bukan kat KL arr...tp, kat Ipoh. Aku rasa ada penggemar Mee Rebus. Aku adalah salah seorang. hehe... Ok2. Mee Rebus Ramli neh kalo ikutkan ada byk branch...yang aku g neh kat Pekan Ipoh. Betul2 sebelah Gerbang Malam.


Mee Rebus Ramli neh lain dari yang lain sket...kuahnya tak macam mee rebus yg slalo aku makan. Slalonya gunakan kentang or keledek dan jugak daging kan...kan.. Tapi, mee rebus ramli neh kuahnya cam ala2 mee bandung gitew...kemerah2an. Tapi, rasanya sedap!



Kat Restoran Mee Rebus Ramli bukan jerk jual mee rebus semata2. Ada jugak jual menu2 lain, macam laksa, nasi ayam, chicken chop dan harganya berpatutan.




neh model JJCM aku. hahaha. Pn.Riena: "Jemput makan!" hehe


So, kepada korang2 semua expecially pelancong dari luar mahupown dalam negeri, kalo dah sampai ke Ipoh tuh jangan lupa pekena Mee Rebus Ramli ok. Mesti maw! hehe~


Friday, May 6, 2011

Please...Don't Bother [Me] Anymore!


Tertutup Buatmu - by - Wan Hardiah

Selagi aku menurutkan kata hati
Selagi itu hidupku begini
Tak terdaya rasanya membuat keputusan
Sekaliku menantimu satu penyeksaan

Butakah mata tulikah telinga ini
Jiwaku seolah-olah terkunci
Sukarku terima kenyataan yang pedih
Sering dikhianati kekasih

Tiba akhirnya kesedaran
Hadirmu hanya bebanan
Kejahilan ini andai kubiarkan
Musnah masa depan

Bukan membenci tetapi jemu
Telah berkali mendustaiku
Mulai kini ruang hatiku
Tertutup buatmu

FLY Away~



KAU BUKAN MILIKKU LAGI


Kau bukan milikku, dah ku tahu segalanya…
Namun hati ini dah terukir namamu…
Mana mungkin aku mampu hapuskan
Ukiran namamu dihatiku…
Pedihnya sekadar menjadi penyinta bisu,
Lebih pedih bila tahu kau milik seseorang…
Aku tak mampu lakukan apa-apa…
Hatimu tak mungkin dapat kutakluki…
Aku sedar hati aku milikmu….
Tapi hatimu miliknya…
Jangan hantui hidupku lagi dengan
Bayanganmu…kerna hatiku luluh…
Jangan muncul dalam kotak ingatanku…
Walaupun hidupku bakal bergelap tanpa dirimu…
Tapi biarlah…
Daripada aku terus berendam air mata…
Sesuatu yang bukan milikku…
Takkan pernah jadi milikku…
Selamanya…
Maafkan aku kerana terlalu menyayangi insan
Sepertimu…
Maafkan aku kerana terlalu mengimpikan
Dirimu jadi milikku…
Moga kau bahagia bersamanya…
Selamanya…




Thursday, May 5, 2011

Kenapa Chenta Susah Datang?

Allop semua! Lama dah nak post entry neh...tapi tak berkesempatan jerk. huh! Rasa2 neh sajak kowt...xpown puisi...kew syair ek? hikhikhik... Saje jerk post mende alah neh...takderk kena-mengena ngan aku pown. Tapi khas untuk tatapan "pembaca2 setia" blog aku. Sebab ada salah seorang dari "korang" yang memang nak sangat baca...so, aku post yg neh jerkla ek? ek? Yang lain2 tuh tak payahla kowt...wat semak ruang blog aku jerk. Aku siap edit bg cantik2...lawa2...cuwn2...bg cantik menarik tertarik...xderkla da bomb sgt. Sowyla bagi penulis asal entry neh..tajuk aku tukar…Tapi, jangan risau, mungkin editing aku neh xbrp jelas... Kat bwh pic neh aku type semula sajak a.k.a puisi neh yerk..senang sket nak baca. hehe... Tajuk asal pown aku nyatakan skalik. Marila kita layankan ajerkla iyerk...! lalalalalala~~






cinta tu susah ke?????
July 13th, 2009



Kenapa cinta susah datang?
Walau mata sudah bertentang,
Walau hati sudah bergoncang,
Walau Sayang sudah terbentang,



Kenapa cinta susah datang?
Bila kekusutan selalu dikongsi,
Bila sayang sama berbahagi,
Bila melodi bertukar ganti,


Kenapa cinta susah datang?
Walau hati menggigil menahan rindu
Walau wajahmu tak terpadam dihatiku
Walau hatiku seakan-akan milikmu



Kenapa cinta susah datang?
Bila hati mula tak keruan,
Bila pertanyaan jadi soalan,
Bila jawapan jadi pertaruhan,



Kenapa cinta susah datang?
Walau ia ujian kesabaran
Walau jodoh bukan ketentuan
Walau ini kehendak tuhan


Kenapa cinta susah datang??
Sebab cinta tiada paksaan
Sebab sayang hanya persahabatan
Sebab takdir yang layak menentukan….



Monday, May 2, 2011

One lovely blog award

Pergh…! Suda lama tak dapat tag. Hehe…thanks a lot untuk K.nina a.k.a K.ibut –my kakak tersayang…yg vogue a.k.a malatop gitew…kerna sudi men”tag” deq lala yg semakin chumelnyew neh. Hehe *perasan lebey




Hohoho…dapat award neh kena citer serba sedikit tentang diri yerk? Erm…ape nak citer yerk? Sebab saya neh xreti describe diri sendirik camnew. Eheh! Tapi, xpe…saya tuleh serba seidkit atas penilaian dan pemerhatian kawan2 saya yerk…yang pernah saya dengar. hehe



• Macam k.nina jugak…saya juga suka laut, pantai, bunyi ombak…dah beso2 neh jerk sukanya…dulu masa kecik2 saya sangat penakut dengan air laut. Haha…takut lemas (sbnrnya..ada citer disebaliknya…eheh!)
• Kalo tensen…benda pertama yang aku carik adalah Coklat. Coklat pebret aku “Cadbury Hazelnut” Kalo x pown…coklat dalam balang sebijik2 tuh pown layan jugak…janji ada kacang hazel. Haha…dapat Mcflurry oreo pown sedap gaks…layan!
• Kawan2 saya kata, saya neh kuat berahsia a.k.a perahsia. Eheh…betulkah? Rasa cam tak jerk…hahaha…tp, kekadang rasa cam yer…betullah kan…tak semua benda leh cerita kat orang lain kan? Kan? Yang jelas, aku neh pemendam kowt…agaknyer la. Hehe… tp, orang pemendam neh bahaya kan…leh jd pendendam. Huhu…ngeri! Silalah hati2 dengan saya. Hahaha :p
• Suka tengok citer hantu…tapi lepas tuh terbayang2 muka hantu tuh. Hahaha…takut tapi nak tengok jugak. Dan perkara pelik, slalo orang kalo takut tutup mata or tutup muka,,,tapi aku tak, aku tutup tinger mata bukak tengok hantu tuh. Hahaha. Camno tak terbayang2. kekekeke


Okiesla…aku juz nak tag kawan aku yg sorg neh. Cik Puan Kikin. Tapi, kalo ada kengkawan yg lain nak wat tag neh..bleh jerk. Amatlah dialu2kan. Tarak jadik hal. Eheh!


Kepada yang maw wat tag neh…bila aura kerajinan dah datang nak jawab tag ni nanti, sila2kanlah….
• copy image award pada entry baru korang
• buat link pada aku/ahkak/adik manis ni yek :))
• senarai apa-apa cerita pasal diri korang sebanyak 7 perkara
• tag la 15 blogger lain *kalau korang nak la - ini bukan paksaan..nama pun tag just for fun kan?*
• sebab korang pilih blog yang tersebut



♥ lots of love ♥
~Cheq LaLa ~

Friday, April 22, 2011

Meet Norhayati Ibrahim


Aloop everybody! Assalamualaikum...=) Kenal tak Norhayati Ibrahim? Beliau bukan artis yerk kawan2...Beliau adalah seorang Penulis Novel Terkenal. Aku memang sker baca karya penulisan beliau. Sngat Best! hehe... Aku terjumpa beliau kat booth NB Kara di Pesta buku Antarabangsa @PWTC yang skang sedang berlangsung dari 22 aPRIL 2011 - 1 Mei 2011. So, korang2 semua blehla datang menysakkan lagi bangunan PWTC neh huhu

Kat bawah neh plak adalah Novel Terbaru beliau. Tajuknya SEJAM RM2.50. bukan baca sejam bayar RM2.50 taw. eheh! Cam best dan menarik jerk jalan citer dye...hik3. Tak percaya? Jum baca Sinopsis Sejam RM2.50 neh jum!


Dia seorang wanita yang bebas, bukan bebas pergaualan tetapi bebas memilih, bebas berfikir dan bebas menentukan hala hidupnya sendiri.
Dari Texas ke Ulu Saritan di salah sebuah kampung di Sarawak
Dia melihat kehidupan yang tidak jauh bezanya.
Anak-anak yang bebas, salah laku, penjualan arak yang berleluasa
Menyebabkan hatinya rabak dengan pelbagai perasaan.
Dia memperbaiki diri, dalam masa yang sama cuba memperbaiki kehidupan anak-anak Ulu Saritan.
Disitu dia bertemu Hussin
Hussin yang cukup menyayangi emak dan adik-adiknya
tetapi berdendam dengan ayahnya sendiri.
Dengan kuasa RM2.50, Wafa berjaya mengubah wajah Ulu Saritan.
Kuasa wang memang ajaib
Tetapi kuasa kasih sayang mengatasi segalanya.


Sunday, April 17, 2011

Lelaki...Lelaki....!

Salamz all! Tetiber malam neh dok selak2 entry2 aku yg lama2 terjuper laks satu entry neh...yang di post pada 10 September 2008 bertajuk "Kalau Lelaki Handsome, Perempuan kata apa?" keh3... dan bg aku idea untuk post entry baru neh. ihiks! Entry aku kali neh adalah susulan a.k.a sambungan pada entry yang aku sebut td tuh. Kalo entry 3tahun lepas tuh citer pasal lelaki handsome...skang neh plak nak citer "Kalau Perempuan Cantik, Lelaki kata Apa?" hikhikhik...jum2 kita layan jum!

Kalau perempuan cantik pendiam
Lelaki akan kata: wow!ciri2 isteri idaman...
Kalau perempuan tak cantik pendiam
Lelaki akan kata: tak reti berkomunikasi agaknyer...


Kalau perempuan cantik berbuat jahat
Lelaki akan kata: mst ada krisis nih...kesiannyer...
Kalau perempuan tak cantik berbuat jahat
Lelaki akan kata: dah la tak lawa,perangai plak mcm sial!!


Kalau perempuan cantik menolong lelaki yg kesusahan
Lelaki akan kata: wow!heroin sejati...
Kalau perempuan tak cantik menolong lelaki yg kesusahan
Lelaki akan kata: hmm...taktik nak ngorat la tu...


Kalau perempuan cantik dpt lelaki handsome
Lelaki akan kata: ok la...bagai pinang d belah dua...
Kalau perempuan tak cantik dpt lelaki handsome
Lelaki akan kata: kesian...mst dah kena bomoh lelaki


Kalau perempuan cantik d tinggal kekasih
Lelaki akan kata: buta kayu btol mamat tu!!
Kalau perempuan tak cantik d tinggal kekasih
Lelaki akan kata: patut pon kena reject...


Kalau perempuan cantik bawa BMW
Lelaki akan kata: ntah dato' mana bela ni...
Kalau perempuan tak cantik bawa BMW
Lelaki akan kata: mesti anak org kaya ni


Kalau perempuan cantik menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan kata: wah...caringnyer...
Kalau perempuan tak cantik menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan kata: eleh,gedik la tu...


Kalau perempuan cantik bersedih hati
Lelaki akan kata: don't worry,i will make u happy forever...
Kalau perempuan tak cantik bersedih hati
Lelaki akan kata: ckit2 nangis!!gembeng tol..ngade2 la...


Kalau perempuan cantik pandai masak
Lelaki akan kata: dah la lawa,pandai masak plak tu...
Kalau perempuan tak cantik pandai masak
Lelaki akan kata: ntah sedap ke tak tu...


Kalau perempuan cantik main2 miskol
Lelaki akan kata: syoknye!!rindu la tu...
Kalau perempuan tak cantik main2 miskol
Lelaki akan kata: ko ni takde keje lain ke??!sibuk ni tau tak


hehe...takat tuh jerkla...Untung kan jadi perempuan cantik neh kan? semuanya akan dipandang positif. Kesian plak kat perempuan2 tak cantik. erm...semua nmpak negatif jerk. mmg cam ampeh! Tp, jaga2 taw kaum2 hawa sekelian...lelaki neh mulut dye manis...manis gula pown kalah aku rasa. keh3. Renung2kan dan selamat beramal...! ^_^

Wednesday, April 13, 2011

Sewaktu Dulu-Dulu

S e


SEWAKTU DULU-DULU~ELYANA



Apa yang telah kau tiupkan ke semangatku
Nak ku melenting namun aku tertunduk diam
Berjuta ayat nak ku lemparkan
Tak sepatah bibirku dapat hembuskan


Ku tahu kau tahu ku dalam genggamanmu
Tak perlu kepintaran tinggi untuk mengerti
Tapi encik, kau sudah melampau
Memperduakan ku dengan dia


Akankah mungkin cintanya sedahsyatku apabilanya
Poket kau kosong seperti kau waktu dulu-dulu
Atau apa mungkin cintanya selembutku oh
Apabila kehidupan berkasar terhadapmu

Ku tahu betapa sukar ubat hati rawan
Lebih baik aku lepaskan engkau pergi
Tapi encik, mahu ku ingatkan
Jangan tersalah buat pilihan


Akankah mungkin cintanya sedahsyatku apabilanya
Poket kau kosong seperti kau waktu dulu-dulu
Atau apa mungkin cintanya selembutku oh
Apabila kehidupan berkasar terhadapmu


Ooohh jangan kau sangka
Ku tak kecewa, ku tak terluka
Ooohh jangan tak menyangka
Watak kita boleh jadi terbalik bila-bila


Ku tahu betapa sukar ubat hati rawan
Lebih baik aku lepaskan engkau pergi
Tapi encik, sekarang aku mahu ingatkan
Jangan sampai engkau tersalah buat pilihan
Luahkanlah


Mungkin cintanya sedahsyatku apabilanya
Poket kau kosong seperti kau waktu dulu-dulu
Atau apa mungkin cintanya selembutku oh
Apabila kehidupan agak berkasar terhadapmu
Mungkin cintanya sedahsyatku apabila oh
Poket kau kosong seperti kau waktu dulu-dulu


Ooohh jangan kau sangka
Ku tak kecewa, ku tak terluka
Ooohh jangan tak menyangka
Watak kita boleh jadi terbalik bila-bila

Friday, April 1, 2011

Welcome to TBS-BTS KL

Salamz all! Korang penah menjejakkan kaki ke Stesen Terminal Bas Bersepadu Bandar Tasik Selatan tak? Hari neh aku juz nak berkongsi sedikit maklumat mengenai stesen bas baru neh yang serba canggih lagi moden. Jum2!




Terminal Bersepadu Selatan (TBS) yang terletak di Bandar Tasik Selatan menjanjikan revolusi stesen bas di Malaysia. Terminal yang 100% dilengkapi dengan penghawa dingin dan sistem e-ticketing yang moden, ia pasti mengubah persepsi masyarakat terhadap stesen bas di Malaysia. TBS dibahagikan kepada 3 bahagian utama iaitu balai ketibaan, balai berlepas dan balai utama menjadikan keselesaan adalah aspek yang paling ditekankan di dalam pembangunan terminal ini. Apa yang menarik, pembelian tiket boleh dilakukan di mana-mana kaunter dan memilih syarikat bas yang ingin digunakan. Pengguna juga perlu memberikan nama penuh untuk dicetak di atas tiket(sama seperti sistem tiket kapal terbang).


Contoh tiket bas yang digunakan bermula 1 Januari 2011


*SILA SIMPAN TIKET ANDA (untuk memenangi Myvi) *wink*wink*


Terminal Bas Bersepadu (TBS) di Bandar Tasik Selatan mula beroperasi pada 2011/01/01. TBS dikendalikan oleh Terminal Pengurusan MAJU dan Jasa (TMAS). Ia terletak di sebelah Bandar Tasik Selatan (Star LRT), Stesen KTM Komuter Bandar Tasik Selatan dan Express Rail Link (ERL) Stesen KLIA Transit. Bangunan besar putih ini memakan sekitar 49 hektar dengan sebahagian daripada kompleks dibina di atas tasik tituler. Ditubuhkan seperti lapangan terbang moden, terminal bas ini mempunyai enam tingkat, 55 platform bas, 150 teluk teksi, 1,000 teluk parkir dan 1,800 kerusi di ruangan tunggu yang luas ber-AC. Stesen kereta api luar dihubungkan oleh sebuah jalan tertutup lama ditinggikan dengan eskalator.



Bas ke selatan sebelum ini beroperasi dari Stesen Bas Saccharin Bukit Jalil. Dan sebelumnya Hentian Puduraya) akan membuat pangkalan TBS KL tetapnya. Terminal baru ini terletak di bahagian Tengah Ring Road 2 (MRR2) dan juga dihubungkan oleh jalan baru ke Sungai Besi Expressway (SBE). Mercu tanda: Terminal Pengangkutan Bersepadu Selatan (X), Stesen KLIA Transit ERL (1), Bandar Tasik Selatan KTM Komuter Station (2), Bandar Tasik Selatan LRT Station (3), Stesen Petronas NGV (4), PPR Desa Tun Razak (5 ), Desa Tun Razak Pangsapuri (6), Tasik Heights Pangsapuri (7), Masjid Al-Muqarrabin (8), Sekolah Kebangsaan Bandar Tasik Selatan (9), Sekolah Menengah Kebangsaan Bandar Tasik Selatan (10), Kompleks Sukan Tasik Desa (11 ) Kebangsaan, Sekolah Desa Tasik (12), Bank Agro (13), Bank Muamalat (14), TEKUN Nasional - abung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga (15), Shell Station (16) Hotel terdekat: Hotel Sri Petaling, Nouvelle Hotel (dahulu Mint Hotel) Polisi Terdekat Stesen: Balai Polis Sungai Besi, Dekat Stesen Kereta Api: Bandar Tun Razak Stesen LRT, Stesen LRT Sungai Besi


Jum tengok apa yang ada di TBS neh:-

Platform Ketibaan: Semua bas menurunkan penumpang di sini dan menggunakan escalator untuk ke balai ketibaan

Koridor penghubung antara escalator dan balai ketibaan

Welcome Note

Balai Ketibaan

Balai Berlepas


Departure Board

Toilet


Executive Lounge


Kiosk e-Ticketing


Ticket Counters


Kaunter Tiket (zoom-in)


Car Park

Main Departure/ Arrival Board


Balai Berlepas

Gate b4 boarding


Troli Bagasi


Amacam...canggih dan teruja tak? hikhik... Konpem tak malu dan rasa bangga dok kat Malaysia kan? kan? hehehe... Pasneh bleh la naik bas ramai2 yerk. keh3. Syabas Malaysia! Tak ssbar menantikan kecanggihan Stesen bas menghala ke Utara plak (Hentian Puduraya) a.k.a Plaza Rakyat. Harap lagi canggih dan serba moden cam TBS neh. Malaysia Boleh! ^_____^