Tuesday, January 11, 2011

Tolong ingatkan [aku]


Jangan disusun kata-kata penamat
Jangan disebut baris ayat keramat
Biar lenyap diserap sunyi
Biar senyap yang tak menyepi


Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa

Mari patahkan papan markah lama
Mari padamkan buku tiga lima
Biar luka sembuh sendiri
Biar lupa dimakan hari

Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa
Kau dampingi aku


Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu
Bila marah merasuk minda
Kecewa menyelubungi jiwa
Aku lupa


Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa
Ku teringatkanmu

Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Tolong ingatkan aku kisah kita
Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar


Dengan kasih memeluk rasa
Tolong ingatkan aku
Kisah kita...

Salamz tahun baru 2011. Entry aku tahun baru neh aku mulakan dengan klip video Ana Raffali. Rasa macam blom terlambat lg kot untuk ucap Selamat Tahun Baru 2011 kepada semua Malaysian...w/pown dah pertengahan bln januari. huhu.

Saje buh lagu Tolong Ingatkan Aku neh...supaya disetiap hari2 yang akan datang dan akan dilalui...akan diingatkan dengan ape2 yang patut aku ingat. belit2 x ayat aku neh? haha...korang xphm...bia aku sorang jerk yg paham ok. hehe...

Tolong Ingatkan Aku jugak adalah sebagai reminder pd diri sendiri...supaya tak terus leka. Tahun neh umur dah bertambah...so, ape2pown yg jd aku kena igt...yg aku...??? So, tetiap ari kena ingat. ..ingat...dan ingat...! Manela taw...kot2 xsedar diri laks kan? Maklumla..Selalo Dr. Mahathir kata "Melayu mudah LUPA" tp, kalo neh aku laks kater..."Manusia mudah LUPA" so, kalo ada salah silap atau ape2pown...Tolonglah Ingatkan Aku ok?!

Azam baru? Aku nak berjuper dgn MR."AZAM" hahaha. atau kata erti lain org ckp MR.Right. ada kew org yg betul2 sempurna? Tak pk la...xderk manusia yg sempurna serba serbi. Aku pown termasuk golongan tuh jgk. (eh2...korang jgn amek siyes yerk psl MR.AZAM neh...neh gediks santai namanyew)

Aku ada satu azam baru tahun neh...InsyaALLAH...aku akan praktikkan ia. Dan disebabkan itu jgkla...aku harap kwn2 sumer Tolong Ingatkan Aku! Bukan ape...takut terleka....huhu

Okiesla...taknak bebel byk2...Cuma berharap dan berdoa moga2 2011 neh akan baik2 saja...dijalani hari2 dengan baik2 saja...Dan jgk membuang a.k.a menempeleng "sumpahan" yang mungkin tidak baik bg aku. Hopefully! InsyaALLAH...AMIN! Dan harapkan korang sentiasa ingat-mengingati satu sama lain...mana yg baik dan buruk. Itu jerk. So, Tolong Ingatkan Aku...okies! ^_^

*p/s: mari hanyati setiap bait2 lirik lagu Tolong Ingatkan Aku by Ana Raffali

0 comments:

Post a Comment

Jemput Komen.. jangan malu-malu yek!