Monday, March 14, 2011

Bius Chenta




DIBIUS CINTA

Ku membiusku dengan cinta
Cinta yang malu kukatakan
Kau membiusku dengan cinta
Sampai aku tak bisa berkata

Kau membius sampai aku jadi sering melamun
Memikirkan kita bisakah bersama

Aku bius Cinta
Cinta yang tak ada tandingan
Namun mungkin tak ada tandingan
Entah ku tak tahu…

Kita yang malu hati untuk mengakui saling cinta
Usaha sekeras hati bersama selamanya
Aku dibius cinta…

Ku membiusku dengan cinta
Cinta yang malu kukatakan
Kau membius sampai aku jadi sering melamun
Memikirkan kita bisakah bersama

Aku bius Cinta
Cinta yang tak ada tandingan
Namun mungkin tak ada tandingan
Entah ku tak tahu…

Kita yang malu hati untuk mengakui saling cinta
Usaha sekeras hati bersama selamanya
Aku dibius cinta…
Aku dibius cinta…
Aku dibus cinta…





Salamz All! Korang mesti pernah dengar lagu DIBIUS CINTA kan? Lagu yang dinyanyikan oleh Yusry KRU duet bersama Melly Goeslow. Tapi korang faham kew apa maksudnya? Aish! Arineh…aku nak merungkai maksud lirik lagu laks. Haha… Sebenanarnya aku skang neh dalam keadaan mengantuks dan borink ya-amat. Hu2…korang layankan ajerkla yerk. hehe

Lagu neh menggunakan perkataan BIUS yang bermaksud ubat pelali. Apabila cinta dibius, pastinya insan akan terlena dan terbuai dengan keasyikannya. Dalam konteks lagu ini, situasinya begitu “complicated” bila mana kedua-dua insan yang merasai getaran cinta sesama mereka tidak berani untuk meluahkan perasaan.

Maka, cinta itu hanya dalam hati mereka dan tidak diluahkan. Sehingga suatu masa, cinta masing-masing akan dileraikan dengan mengakui bahawa mereka akan saling cinta mencintai. Keras hati dan keegoaan adalah faktor utama di mana cinta ini tersekat di tengah jalan.

Ha…korang pernah ke mengalami situasi macam neh? Jatuh chenta kat seseorang dalam diam. Pendam sorang2…tak bgtaw or luahkan pada orang yg kita suka tuh? Hikhikhik… Macam yg tertulis kat atas tuh la…sebab2 xmo luahkan adalah sebab malu tak pown sebab ego. Ahakz! Selalunya..perenpuan akan dikaitkan dengan sifat malu@segan untuk meluahkan apa yang dipendam. Lelaki plak biasalah sifat ego yg membuak2 xmo luahkan. Tapi, ada kew lelaki pemalu? Keh3… Payah jgk kan kalo lelaki pemalu neh…hehe… Perempuan dah tentu2 pemalu…lelaki plak pemalu jugak...aish…langsung tak payah lew gamaknyew. Hahaha

Sebenarnya sebab2 ada perasaan malu dan ego tuh adalah kerana takut cinta tidak berbalas. Wah…gitew! Neh jiwang sket neh…keh3! Alahai…kalo tak berbalas xpela…at least dah luahkan…mungkin rasa lega sket kowt dari memendam rasa. Tapi sekiranya dah pown meluahkan..kalo orang dah taknak…jangan la paksa2 or terhegeh2 plak yerk. Especially orang pompuan…tolonglah jangan memalukan kaum hawa yerk…orang tak suka, jangan tunggu2 dah. Sila2lah undur diri….Terima kenyataan…hu2.

Agak2nya kalo kes macam neh…apakah jalan penyelesainnya ek? Cara yang paling senang dan mudah…sebab masing2 malu atau takut atau ego nak meluahkan perasaan masing2 kan…caranya adalah dengan menggunakan “orang tengah”. Keh3. Tuh jerk cara paling2 mujarab. Hehehe… Kalau tak guna cara neh…sampai sudahlah 2 hati neh tak bersatu…toi x? keh3.

Sebenarnya bagus juga ada sifat malu neh…at least takdalah orang sekeliling kata kita “tak tahu malu” plak kan? Hikhikhik… Tapi, malu perlu ada pada tempatnya ok. Kepada yang sedang memendam rasa tuh…kalau berani, cepat2 luahkan yerk perasaan anda tuh…kalo tak berani…sila guna cara yang telah saya ajar tadi. Hehehe. Semoga Berjaya! ^_^

0 comments:

Post a Comment

Jemput Komen.. jangan malu-malu yek!