Friday, April 22, 2011

Meet Norhayati Ibrahim


Aloop everybody! Assalamualaikum...=) Kenal tak Norhayati Ibrahim? Beliau bukan artis yerk kawan2...Beliau adalah seorang Penulis Novel Terkenal. Aku memang sker baca karya penulisan beliau. Sngat Best! hehe... Aku terjumpa beliau kat booth NB Kara di Pesta buku Antarabangsa @PWTC yang skang sedang berlangsung dari 22 aPRIL 2011 - 1 Mei 2011. So, korang2 semua blehla datang menysakkan lagi bangunan PWTC neh huhu

Kat bawah neh plak adalah Novel Terbaru beliau. Tajuknya SEJAM RM2.50. bukan baca sejam bayar RM2.50 taw. eheh! Cam best dan menarik jerk jalan citer dye...hik3. Tak percaya? Jum baca Sinopsis Sejam RM2.50 neh jum!


Dia seorang wanita yang bebas, bukan bebas pergaualan tetapi bebas memilih, bebas berfikir dan bebas menentukan hala hidupnya sendiri.
Dari Texas ke Ulu Saritan di salah sebuah kampung di Sarawak
Dia melihat kehidupan yang tidak jauh bezanya.
Anak-anak yang bebas, salah laku, penjualan arak yang berleluasa
Menyebabkan hatinya rabak dengan pelbagai perasaan.
Dia memperbaiki diri, dalam masa yang sama cuba memperbaiki kehidupan anak-anak Ulu Saritan.
Disitu dia bertemu Hussin
Hussin yang cukup menyayangi emak dan adik-adiknya
tetapi berdendam dengan ayahnya sendiri.
Dengan kuasa RM2.50, Wafa berjaya mengubah wajah Ulu Saritan.
Kuasa wang memang ajaib
Tetapi kuasa kasih sayang mengatasi segalanya.


Sunday, April 17, 2011

Lelaki...Lelaki....!

Salamz all! Tetiber malam neh dok selak2 entry2 aku yg lama2 terjuper laks satu entry neh...yang di post pada 10 September 2008 bertajuk "Kalau Lelaki Handsome, Perempuan kata apa?" keh3... dan bg aku idea untuk post entry baru neh. ihiks! Entry aku kali neh adalah susulan a.k.a sambungan pada entry yang aku sebut td tuh. Kalo entry 3tahun lepas tuh citer pasal lelaki handsome...skang neh plak nak citer "Kalau Perempuan Cantik, Lelaki kata Apa?" hikhikhik...jum2 kita layan jum!

Kalau perempuan cantik pendiam
Lelaki akan kata: wow!ciri2 isteri idaman...
Kalau perempuan tak cantik pendiam
Lelaki akan kata: tak reti berkomunikasi agaknyer...


Kalau perempuan cantik berbuat jahat
Lelaki akan kata: mst ada krisis nih...kesiannyer...
Kalau perempuan tak cantik berbuat jahat
Lelaki akan kata: dah la tak lawa,perangai plak mcm sial!!


Kalau perempuan cantik menolong lelaki yg kesusahan
Lelaki akan kata: wow!heroin sejati...
Kalau perempuan tak cantik menolong lelaki yg kesusahan
Lelaki akan kata: hmm...taktik nak ngorat la tu...


Kalau perempuan cantik dpt lelaki handsome
Lelaki akan kata: ok la...bagai pinang d belah dua...
Kalau perempuan tak cantik dpt lelaki handsome
Lelaki akan kata: kesian...mst dah kena bomoh lelaki


Kalau perempuan cantik d tinggal kekasih
Lelaki akan kata: buta kayu btol mamat tu!!
Kalau perempuan tak cantik d tinggal kekasih
Lelaki akan kata: patut pon kena reject...


Kalau perempuan cantik bawa BMW
Lelaki akan kata: ntah dato' mana bela ni...
Kalau perempuan tak cantik bawa BMW
Lelaki akan kata: mesti anak org kaya ni


Kalau perempuan cantik menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan kata: wah...caringnyer...
Kalau perempuan tak cantik menuang air ke gelas lelaki
Lelaki akan kata: eleh,gedik la tu...


Kalau perempuan cantik bersedih hati
Lelaki akan kata: don't worry,i will make u happy forever...
Kalau perempuan tak cantik bersedih hati
Lelaki akan kata: ckit2 nangis!!gembeng tol..ngade2 la...


Kalau perempuan cantik pandai masak
Lelaki akan kata: dah la lawa,pandai masak plak tu...
Kalau perempuan tak cantik pandai masak
Lelaki akan kata: ntah sedap ke tak tu...


Kalau perempuan cantik main2 miskol
Lelaki akan kata: syoknye!!rindu la tu...
Kalau perempuan tak cantik main2 miskol
Lelaki akan kata: ko ni takde keje lain ke??!sibuk ni tau tak


hehe...takat tuh jerkla...Untung kan jadi perempuan cantik neh kan? semuanya akan dipandang positif. Kesian plak kat perempuan2 tak cantik. erm...semua nmpak negatif jerk. mmg cam ampeh! Tp, jaga2 taw kaum2 hawa sekelian...lelaki neh mulut dye manis...manis gula pown kalah aku rasa. keh3. Renung2kan dan selamat beramal...! ^_^

Wednesday, April 13, 2011

Sewaktu Dulu-Dulu

S e


SEWAKTU DULU-DULU~ELYANA



Apa yang telah kau tiupkan ke semangatku
Nak ku melenting namun aku tertunduk diam
Berjuta ayat nak ku lemparkan
Tak sepatah bibirku dapat hembuskan


Ku tahu kau tahu ku dalam genggamanmu
Tak perlu kepintaran tinggi untuk mengerti
Tapi encik, kau sudah melampau
Memperduakan ku dengan dia


Akankah mungkin cintanya sedahsyatku apabilanya
Poket kau kosong seperti kau waktu dulu-dulu
Atau apa mungkin cintanya selembutku oh
Apabila kehidupan berkasar terhadapmu

Ku tahu betapa sukar ubat hati rawan
Lebih baik aku lepaskan engkau pergi
Tapi encik, mahu ku ingatkan
Jangan tersalah buat pilihan


Akankah mungkin cintanya sedahsyatku apabilanya
Poket kau kosong seperti kau waktu dulu-dulu
Atau apa mungkin cintanya selembutku oh
Apabila kehidupan berkasar terhadapmu


Ooohh jangan kau sangka
Ku tak kecewa, ku tak terluka
Ooohh jangan tak menyangka
Watak kita boleh jadi terbalik bila-bila


Ku tahu betapa sukar ubat hati rawan
Lebih baik aku lepaskan engkau pergi
Tapi encik, sekarang aku mahu ingatkan
Jangan sampai engkau tersalah buat pilihan
Luahkanlah


Mungkin cintanya sedahsyatku apabilanya
Poket kau kosong seperti kau waktu dulu-dulu
Atau apa mungkin cintanya selembutku oh
Apabila kehidupan agak berkasar terhadapmu
Mungkin cintanya sedahsyatku apabila oh
Poket kau kosong seperti kau waktu dulu-dulu


Ooohh jangan kau sangka
Ku tak kecewa, ku tak terluka
Ooohh jangan tak menyangka
Watak kita boleh jadi terbalik bila-bila

Friday, April 1, 2011

Welcome to TBS-BTS KL

Salamz all! Korang penah menjejakkan kaki ke Stesen Terminal Bas Bersepadu Bandar Tasik Selatan tak? Hari neh aku juz nak berkongsi sedikit maklumat mengenai stesen bas baru neh yang serba canggih lagi moden. Jum2!




Terminal Bersepadu Selatan (TBS) yang terletak di Bandar Tasik Selatan menjanjikan revolusi stesen bas di Malaysia. Terminal yang 100% dilengkapi dengan penghawa dingin dan sistem e-ticketing yang moden, ia pasti mengubah persepsi masyarakat terhadap stesen bas di Malaysia. TBS dibahagikan kepada 3 bahagian utama iaitu balai ketibaan, balai berlepas dan balai utama menjadikan keselesaan adalah aspek yang paling ditekankan di dalam pembangunan terminal ini. Apa yang menarik, pembelian tiket boleh dilakukan di mana-mana kaunter dan memilih syarikat bas yang ingin digunakan. Pengguna juga perlu memberikan nama penuh untuk dicetak di atas tiket(sama seperti sistem tiket kapal terbang).


Contoh tiket bas yang digunakan bermula 1 Januari 2011


*SILA SIMPAN TIKET ANDA (untuk memenangi Myvi) *wink*wink*


Terminal Bas Bersepadu (TBS) di Bandar Tasik Selatan mula beroperasi pada 2011/01/01. TBS dikendalikan oleh Terminal Pengurusan MAJU dan Jasa (TMAS). Ia terletak di sebelah Bandar Tasik Selatan (Star LRT), Stesen KTM Komuter Bandar Tasik Selatan dan Express Rail Link (ERL) Stesen KLIA Transit. Bangunan besar putih ini memakan sekitar 49 hektar dengan sebahagian daripada kompleks dibina di atas tasik tituler. Ditubuhkan seperti lapangan terbang moden, terminal bas ini mempunyai enam tingkat, 55 platform bas, 150 teluk teksi, 1,000 teluk parkir dan 1,800 kerusi di ruangan tunggu yang luas ber-AC. Stesen kereta api luar dihubungkan oleh sebuah jalan tertutup lama ditinggikan dengan eskalator.



Bas ke selatan sebelum ini beroperasi dari Stesen Bas Saccharin Bukit Jalil. Dan sebelumnya Hentian Puduraya) akan membuat pangkalan TBS KL tetapnya. Terminal baru ini terletak di bahagian Tengah Ring Road 2 (MRR2) dan juga dihubungkan oleh jalan baru ke Sungai Besi Expressway (SBE). Mercu tanda: Terminal Pengangkutan Bersepadu Selatan (X), Stesen KLIA Transit ERL (1), Bandar Tasik Selatan KTM Komuter Station (2), Bandar Tasik Selatan LRT Station (3), Stesen Petronas NGV (4), PPR Desa Tun Razak (5 ), Desa Tun Razak Pangsapuri (6), Tasik Heights Pangsapuri (7), Masjid Al-Muqarrabin (8), Sekolah Kebangsaan Bandar Tasik Selatan (9), Sekolah Menengah Kebangsaan Bandar Tasik Selatan (10), Kompleks Sukan Tasik Desa (11 ) Kebangsaan, Sekolah Desa Tasik (12), Bank Agro (13), Bank Muamalat (14), TEKUN Nasional - abung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga (15), Shell Station (16) Hotel terdekat: Hotel Sri Petaling, Nouvelle Hotel (dahulu Mint Hotel) Polisi Terdekat Stesen: Balai Polis Sungai Besi, Dekat Stesen Kereta Api: Bandar Tun Razak Stesen LRT, Stesen LRT Sungai Besi


Jum tengok apa yang ada di TBS neh:-

Platform Ketibaan: Semua bas menurunkan penumpang di sini dan menggunakan escalator untuk ke balai ketibaan

Koridor penghubung antara escalator dan balai ketibaan

Welcome Note

Balai Ketibaan

Balai Berlepas


Departure Board

Toilet


Executive Lounge


Kiosk e-Ticketing


Ticket Counters


Kaunter Tiket (zoom-in)


Car Park

Main Departure/ Arrival Board


Balai Berlepas

Gate b4 boarding


Troli Bagasi


Amacam...canggih dan teruja tak? hikhik... Konpem tak malu dan rasa bangga dok kat Malaysia kan? kan? hehehe... Pasneh bleh la naik bas ramai2 yerk. keh3. Syabas Malaysia! Tak ssbar menantikan kecanggihan Stesen bas menghala ke Utara plak (Hentian Puduraya) a.k.a Plaza Rakyat. Harap lagi canggih dan serba moden cam TBS neh. Malaysia Boleh! ^_____^