Thursday, May 5, 2011

Kenapa Chenta Susah Datang?

Allop semua! Lama dah nak post entry neh...tapi tak berkesempatan jerk. huh! Rasa2 neh sajak kowt...xpown puisi...kew syair ek? hikhikhik... Saje jerk post mende alah neh...takderk kena-mengena ngan aku pown. Tapi khas untuk tatapan "pembaca2 setia" blog aku. Sebab ada salah seorang dari "korang" yang memang nak sangat baca...so, aku post yg neh jerkla ek? ek? Yang lain2 tuh tak payahla kowt...wat semak ruang blog aku jerk. Aku siap edit bg cantik2...lawa2...cuwn2...bg cantik menarik tertarik...xderkla da bomb sgt. Sowyla bagi penulis asal entry neh..tajuk aku tukar…Tapi, jangan risau, mungkin editing aku neh xbrp jelas... Kat bwh pic neh aku type semula sajak a.k.a puisi neh yerk..senang sket nak baca. hehe... Tajuk asal pown aku nyatakan skalik. Marila kita layankan ajerkla iyerk...! lalalalalala~~






cinta tu susah ke?????
July 13th, 2009



Kenapa cinta susah datang?
Walau mata sudah bertentang,
Walau hati sudah bergoncang,
Walau Sayang sudah terbentang,



Kenapa cinta susah datang?
Bila kekusutan selalu dikongsi,
Bila sayang sama berbahagi,
Bila melodi bertukar ganti,


Kenapa cinta susah datang?
Walau hati menggigil menahan rindu
Walau wajahmu tak terpadam dihatiku
Walau hatiku seakan-akan milikmu



Kenapa cinta susah datang?
Bila hati mula tak keruan,
Bila pertanyaan jadi soalan,
Bila jawapan jadi pertaruhan,



Kenapa cinta susah datang?
Walau ia ujian kesabaran
Walau jodoh bukan ketentuan
Walau ini kehendak tuhan


Kenapa cinta susah datang??
Sebab cinta tiada paksaan
Sebab sayang hanya persahabatan
Sebab takdir yang layak menentukan….



2 comments:

DiNa-DiaNa said...

dina suka ne...

"Kenapa cinta susah datang??
Sebab cinta tiada paksaan
Sebab sayang hanya persahabatan
Sebab takdir yang layak menentukan…"

NICE~~

»£ã£á¯M¡§§♥ú« said...

yups...sker jgk rangkap yg itew...huk2
tp, cik adik dina taw x akak dpt dr mana entry neh? hehe...ahakz!

Post a Comment

Jemput Komen.. jangan malu-malu yek!