Sunday, January 29, 2012

Lagu tuk OGT bkn OST ok?!

Allop all! Sebona eh den dah lamo nak lotak lagu neh kek cni, tp, xterletak2…sker dgr melodi lagu neh…skalik dgr lirik dye…aiseh…memang sesuey sgtla utk OGT yg memang tak faham2 bahasa melayu gamaknyew…asik2 nak kaco ketenteraman orang. Tak tahula ape yang “dye” nak lagi dari aku ntah? Tuh arr…bak kata pepatah, “SESAL dulu pendapatan…SESAL Kemudian tiado berguno” “Terlajak perahu bleh undur, terlajak kato…xkan ekau nak gostan balik?” :p Tuh arr dulu sblm kuarkan kata2…xmo pk bebetoi…pakai main cakap jerk…kan dah menyesal. Hak3 :p Janganla risau…eden dah maafkan ekau…cam lagu Jamal tuh…”aku maafkan kamu…tak perlu kita bertemu cukup kau tahu!” ahakz!~ Harap ekau pown maafkan eden yo…sesamolah kito. Den doakan ekau BAHAGIO dengan orang yg ekau suko syg, cinto dan den raso org itu bleh wat ekau bahagio, tahan soba dgn ekau & setio dgn ekau. Den neh tak berapo sangek kowt….xberapa nak baek kowt…lalalalalala… Ekau doakan yo lah den baik2 kek cni yo…doakan den bahagio. Tak yah arr pk psl den lg dah…dan xyah kaco2 den lg dah. Cukup sudeyyyyy!!!




Sesal Mendua-Klangit

Dulu
Aku pandang diriku
Kekasih yang setia
Tak pernah berdusta

Kini
Aku mulai merasa
Sedap hati mendua
Perlahanku tinggalkan kamu

Tapi
Semakin jauh aku
Semakin aku rindu
Rindukan kamu

Menyesal aku putuskan kamu
Kerna ternyata aku tak mampu
Menahan siksa azab cintamu
Aduh aduh mana tahan batinku

Mungkin
Mungkinkah kita bisa
Perbaiki semua
Kembali bersama

Kerna semakin jauh aku
Semakin aku rindu
Rindukan kamu

Menyesal aku putuskan kamu
Kerna ternyata aku tak mampu
Menahan siksa azab cintamu
Aduh aduh mana tahan batinku

Benar apa kau ucapkan dulu
Takkan mudah ku lepaskan kamu
Menyesal aku curangi kamu
Aduh aduh Tuhan tolong aku

Menyesal aku tinggalkan kamu
Kerna ternyata aku tak mampu
Menahan siksa azab cintamu
Aduh aduh mana tahan batinku

Benar apa kau ucapkan dulu
Takkan mudah ku lepaskan kamu
Menyesal aku curangi kamu
Aduh aduh Tuhan tolong aku

Menyesal aku putuskan kamu
Kerna ternyata aku tak mampu
Menahan siksa azab cintamu
Aduh aduh mana tahan batinku


So, moral of da sotry, dah putuskan hubungan sila jangan menyesal. Sekian!~

Thursday, January 26, 2012

Doa Pemilik Tulang Rusuk


Ya Allah ya Tuhanku..
Peliharalah aku dari kekecewaan,
Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti
Berikanlah aku kekuatan melontar bayangannya jauh kedada langit
Hilang bersama senja nan merah..
Agar ku dapat berbahagia walaupun tanpa bersama dengannya..

Ya ALLAH ..
Gantikanlah yg telah hilang,
Tumbuhkanlah kembali yg telah patah
Walaupun tidak sama dengan dirinya..

Ya Allah ya Tuhanku..
Pasrahkanlah aku dengan Takdir-Mu,
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan adalah yg TERBAIK buatku,
Kerana Engkau Maha Mengetahui segala yang terbaik buat hamba-Mu ini



sumber gambar: [cik google]


“Tulang rusuk Adam yang hilang biar dia yang mencari. Hawa cuma perlu tunggu dan bersabar, tak perlu mencari Adam. kerana Hawa tetap tulang rusuk Adam yang hilang. suatu saat Adam akan datang mencari. yang boleh Hawa usahakan ialah berdoa agar Adam yang datang adalah Adam yang beragama, yang beramal dengan agamanya, dan yang punya akhlak yang baik, yang dapat jadi imam bimbing Hawa ke jalan syurga Allah, InsyaAllah. Aminnn!”



sumber: [cik google]

Monday, January 2, 2012

TM Family Day 2011


atas: 4 heroin BTM
bawah: wif geng RO


Team 1 Explorace Sunway Challenge

Neh cerita tahun lepas (cewah...cam lama sangat jerk bunyiknyew yerk? padahal ujung bulan lepas jerk kowt...hiks) Selepas dekat 2 tahun TM da lama tak wat Family Day...Akhirnya, 24 Disember 2011 lepas telah diadakan Family Day a.k.a Retreat Halatuju Tourism Malaysia 2011 di Sunway Lagoon yang pada perancangan awalnya diadakan selama 2hari 1malam. Tp, diatas sebab2 tertentu al-maklum jerkla kan tyme cuti sekolah kan...makanya sehari jerkla. Kira ok lew tuh dari takderk kan....???!!! hiks


1 dari kiri: geng2 cuci..hahaha...tgh tgu turn naik motor
2: pusing2...pening2. hahaha
3 dari kiri: pusing2 naik motor
4. kusyuk dengar arahan dr ejen sunway


1 dari kiri: juara memanah dan menembak
2. tgh sebok menelaah peta sunway
3. orang sebok menembak...kami sebon bergambar. hak3
4. abeh dah explorace...minum tyme lps penat berlari2 anak. ngeh2

Disebabkan aku yang masih lagi blom bekerluarga neh, (kalo ikutkan ati mmg xmo pi...huk2...tp, kena paksa huh!) Makanya, aku juin arr yang ada...Iaitu Explorace Sunway Challenge. Wawawe...sonok banget! Tp, ada 1 jerk yg tak berapa nak seronok tyme explorace neh...salah satu benda dalam task yg diberi tuh den terpakso ciom spesis biawak (macam iguana) yg mmglew kiut. tp................eeeuuuuuuuwwwwwwww sumpah aku geli doe! Seumur hidup aku tak pernah lew aku nak wat aksi2 terlampau camtuh...hahaha. Kalo orang yang kenal rapat dengan aku taw lew aku camnew. Penakut punyer olang. ha2...tp, ntah camnew aku kena ciom gaks dengan semangat kwn2 aku..kalo x, nnt xmenang doe! huk3. Alhamdulillah...kumpulan kami dapat No.2. yeeeeHaaaaa...!


muka enjoy jerk lps ciom iguana..hu2

Kami menang motor! ha2... Kami menang NO.2


Hadiah explorace. No. 1 pak yeop punyer (my dad)
yg no.2 tuh...aku punyer... dapat speaker berdentum-dentam

Hadiah Lucky Draw plak aku dapat Kipas Angin Brand Haier (ke-84) huk2... Alhamdulillah dapat lew jugak dr xdapat apa2 kan? sebab buka semua orang dpt pown. hik2. Ada citer disebalik no bertuah neh...sbnrnyer ms pendaftaran tuh aku tersilap bg no pekerja...haha...bleh plak lupa...apekesengal aku neh...ms dok tulis no yg slh tuh..siap jampi2 lg arap2 dpt enpon...sbb enpon aku kan dah cam ape dah...ancus punah...neh mungkin gara2 gayut smpai patah dahan lew neh gamaknyew...haha...ha...mmg patah trus dahan sbb gayut-gayutan. :p Dah masuk kotak no yg salah tulis tuh...br tingat, yg no tuh bkn no pekerja aku. hahaha...gler kentang dah aku neh weihhhhh...hahaha...last2 tulis blk no pekerja aku yg betul. Masa dok sebok berexplorace sempat lagi dengar nombor dicabut. No yg aku salah tulis tuh...mmg dpt adiah enpon. Ces2! mmg rezki org tuh la...aiseh...berkipas jerkla aku kasik sejuk badan yg panas neh...huk2

Abeh berexplorace...lepak2 japs...sempat gaks arr teman adik aku g main2 kt theme park...then balik lew...Walaupown kejap...tp, enjoy banget! weeeeeee~~


wif my family



atas: wif my nephew-Aqil
bawah: wif "makcik lynda" [my mom]

Selamat Tahun Baru 2012

Selamat Tahun Baru 2012 semua! Alhamdulillah kita sudah pown melangkah ke tahun baru, hohoho..umur pown suda baru. Uhuk2…*tersedak plak. Eheh! Tp, xpe..blom genap lg..so, maintain muda okies. Ngeeee *perasan. :p Permulaan tahun baru yang wat aku senyum sampai ke telinga. Alhamdulillah…harap senyuman neh kekal sampai hujung tahun dan tahun-tahun seterusnya hingga akhir hayat…InsyaALLAH (tolong AMINkan tuk sy yerk…AMIN dgn ikhlas…lalalalalala)

Azam tahun baru…macam entry aku sebelum neh la…bak kata pepatah “Buang yang keruh…ambil yang jerbih” Tak pown… “Patah tumbuh, hilang berganti” wawawe…tersangatlah poyonyew ayat daku neh. *muntah ijo! :p

Tahun neh tak bleh nak main2 dah….dok dendiam…(selama neh aku xleh dok diam kew? Kekeke) Kemungkinan besar aktiviti social aku akan dikurangkan….ngeh2. no more skandal-mandel yerk cik lala (eh, selama neh aku neh ramai skandal kew? Hak3…mmg sungguh perasan :p) Maksud aku bkn takleh langsung hang out…bleh kana jerk..tp, kurang sedikit. Harap camtuhla…neh adalah paksaan untuk diri sendirik. Huk3.

Permulaan tahun baru neh jugak, jum layan lagu kat bawah neh..he3…sebelum aku post lain2 entry dan cerita2 terhangat dipasaran. Hiks~ Akhir kata untuk entry arineh...

"Aku maafkan kamu
Tak perlu kita bertemu
Cukup kau tahu
Yang aku
Maafkan kamu
Tolong teruskan hidup
Jangan sebut namaku"




Gadus Seperti Aku by Shila Amzah

Memang takkan ada gadis seperti aku
Tapi yang lebih baik banyak

Memang takkan ada gadis sehebat aku
Tapi yang lebih hebat banyak

Maka tak perlu kau susah hati
Banyak lagi gadis yang bisa kau pilih
Untuk kau jadikan sandaran hati

Memang takkan ada gadis seseksi aku
Tapi yang lebih seksi banyak

Memang takkan ada gadis secomel aku
Tapi yang lebih comel banyak

Maka tak perlu pujuk rayu itu
Jangan sampai kau rendahkan dirimu
Memaksa aku menjadi pacarmu

Oo baby baby
Jangan kau marah sebab ku tolak
Ku tahu kamu kaya dan baik budi bahasa
Ku yakin pasti ada gadis yang akan suka

Oo baby
Jangan kau dendam sebab ku enggan

Bercinta aku mahu
Tapi tidak denganmu
Ku sudah ada satu
Kekasih yang menunggu

Ceritanya aku mahu belajar setia
Makanya dari itu kamu jangan memaksa
Kerna aku memang tak bisa mendua

Oo baby baby
Jangan kau marah sebab ku tolak
Ku tahu kamu kaya dan baik budi bahasa
Ku yakin pasti ada gadis yang akan suka

Oo baby
Jangan kau dendam sebab ku enggan

Bercinta aku mahu
Tapi tidak denganmu
Ku sudah ada satu
Kekasih yang menunggu

Oo baby baby
Jangan kau marah sebab ku tolak
Ku tahu kamu kaya dan baik budi bahasa
Ku yakin pasti ada gadis yang akan suka

Oo baby
Jangan kau dendam sebab ku enggan

Bercinta aku mahu
Tapi tidak denganmu
Ku sudah ada satu
Kekasih yang menunggu