Friday, July 20, 2012

Tips Kejutkan Orang Bangun Sahur

Salam u ollss...aku tak leh nak tido. So, aku kongsikan beberapa tips tuk kejutkan orang sahur time bulan puasa. hik3. Walaupown agak kelakar, tapi berguna jugak. Mungkin. hehe... Jum baca satu-persatu...


TIPS KEJUTKAN ORANG BANGUN SAHUR yg agak MENCABAR
khas utk org yg liat bangun sahur...hik3

1. Pegang anak jari kiri atau kanan sambil memanggil nama dia perlahan2
2. Sentuh bahu orang yang tidur tu dan goyangkan perlahan lahan sambil panggil nama dia...
3. Renjis air kat muka dia...
4. Tampar tampar manja pipi dia..
5. Tutup kipas/air cond

Tapi kalau still tak ada effect,

1. Jerit nama dia sekuat hati...
2. Gigit ibu jari kaki dia, macam hantu toyol gigit
3. Simbah air sebaldi, kalau boleh air rendam baju dalam dan stokin busuk korang
4. Tarik rambut dia sampai jatuh dari tilam
5. Goyang badan dia kuat - kuat dan jerit 'tsunami!' tsunami!

Tapi kalau still tak ada effect gak,

1. Pergi kat telinga dia...then sebut maa rabbuka! sambil seru nama dia banyak - banyak kali...
2. Pergi dekat dengan dia dan baca je surah Yaasin!

Tapi kalau still tak ada effect gak...Ni je la cara terakhir

1. Panggil je orang masjid atau surau untuk uruskan...kerana Tuhan lebih menyayanginya...Innalillahi wa inna ilaihi roji un...


Makanya, jangan malas-malas bangun sahur kalau taknak kena kejut macam semua kat atas2 neh. he2. Bangun sekejap untuk makan jerk...bukan lama dan buat apapown.he2. Dan jangan lupa baca niat puasa yerk. Selamat Bersahur yer semua. :)


0 comments:

Post a Comment

Jemput Komen.. jangan malu-malu yek!