Tuesday, November 27, 2012

Dinner VS Tema


Salam reader…

Aku pasti ramai diantara korang dijemput atau menerima jemputan untuk majlis makan malam atau sinonimnya omputeh cakap Dinner. Kadang2 majlis2 dinner neh, terutama yang dikendalikan oleh sesebuah Jabatan atau Firma khussusnya mesti ada bertema-tema kan? Kan?
Maksud aku, tema pakaian. Kadang2 tuh ada dinner yang kena wat persembahan. Bila dah ada tema pakaian, tema persembahan pown sama. Tapi, tak semualah…ada jugak tema persembahan tak ikut tema pakaian yang telah ditetapkan.

Aku sendiri pown tak pernah lari dengan jemputan Dinner dari masa aku study dulu sampaila sekarang….semuanya bertema. Oklah, aku mulakan dengan tema dinner yang pernah aku attend dari zaman study dulu yerk.



Neh masa Sem 4, actually…dinner neh dikendalikan oleh senior kami yang bertemakan “Pengantin”. Tapi, aku takderkla ikut sangat tema pengantin tuh… Memang tak dan arr nak sewa2 baju neh… Tp, sempatla jugak tempah baju kat KL dalam masa seminggu bercuti. Haha… Semangat2!


Yang neh plak masa family day pertama yang aku juin masa memula aku jadi staff TM.  Kat Bukit Merah Laketown Resort, Perak. Temanya “Kain Batik dan Kain Pelekat”. Masa neh, aku xikut sgt tema sebab segan nak pakai…al-maklumlah budak baru. Keh3 :p


Seterusnya dinner family day kedua yang aku juin kat A’Famosa Waterpark, Alor Gajah Melaka. Temanya adalah “Warna Biru”. Yang neh memang senang, sebab juz pakai baju apa2 asalkan warna biru. Best3…sebab warna pebret aku. Heh.
 



Haaaa…jangan pening plak tengok. Hahaha. Dinner yang aku attend neh plak bertemakan “Bollywood” Aku kena gi sebab bertugas sebagai  ashrade kat Legend Hotel, KL. Masa memula tuh, pening jugak mana la aku nak cari baju. Last2 aku dapat pinjam baju dari kawan baik aku si mak andam dan juga dari kawan aku yang berbangsa india. Dah dapat 3 pasang baju…lepas tu pening nak pilih mana satu. Last2 aku pakai yang warna Hitam tuh sebab Nampak exclusive dan agak sopan sket. Eheh.




Korang jangan pening lagi tengok yang neh…sebab aku sendiri pown pening dengan bunga2 neh. Hahaha. Yang neh plak, dua dinner yang aku attend di tempat yang berbeza. Satu di Shangri-La Rasa Ria, Tuaran. Dan satu lagi di Gambang Resort City, Pahang. Kedua2nya bertemakan “Hawaii”. Kedua-dua kejadian neh, agak baru jugakla berlakunya…dimulakan di Tuaran dan diikuti plak kat Gambang. Kalau ikutkan kat Gambang temanya “Carribean & Hawaii” Boleh pilih nak pakai mana satu, tp, aku pakai Hawaii jerkla…sebab dah ada. Masa memula tuh, aku memang tak taw nak pakai baju apa. Aku ada terfikir nak wat rambu-ramba guna tali raffia (idea member aku ler neh) Dah siap beli dah tali raffia bergulung2…tp, last2 xjd wat sebab konpem aku segan nak pakai. hahaha Dan disebabkan kesuntukan masa, last minit aku g order baju secara online dan pada masa yang sama kawan baik aku si mak andam arr jadi mangsa untuk aku pinjam baju. Sebab risau punya pasal takut baju yang di order tak sempat sampai  dan takut jugak xok dipakai. 



Alhamdulillah…lepas cuba-cuba semua baju, akhirnya aku pakai baju yang aku beli online neh. Sangat selesa…sampai terpilih Finalis Top-5 arr pakaian da vogue in da vas. Hahaha :p


Time kat Gambang plak, aku juz pinjam baju dan segala aksesori opismate aku jerkla. Tapi, bunga kat tangan tuh kena wat sendiri arr…sebab taknak nampak sama dengan time dinner kat Shangri-La tuh. Nampak lain dari yang lain sket. Walaupown tak menang…tapi enjoy!


\

King & Queen of Hawaii...kalo nak menang, bleh pakai camneh hokey?! heee~

Lepas neh kalo ada dinner lagi, xtawla plak apa temanya. Jangan yang susah2 nak dicari sudahla yerk. Juz berkongsi pengalaman dengan u’olls tentang tema dinner…manalah taw kot2 pasneh korang plak berhawai-hawaian plak…keh3. Enjoy ur dinner & theme u’olls!~ ^_^


Gadis Nusantara & Fairy Tales. haha :p


22 comments:

RiNaHasRiNa said...

nak tnye ek..ktne order baju hawaiian tu ye..cntik la..tp bdn chubby..mst xsesuai..huhu..nnt reply kt email ye..hasrinamustapha@yahoo.com...rina..tq

»£ã£á¯M¡§§♥ú« said...

mekaseh :) hehe
ok nnt sy e-mail cik rina k :)

♥♫♥ZaiKuLiM♥♫♥ said...

nak tanya jugak ..kt ne order baju hawaiian tu ye..sbb tema dinner tahun nie nnt reply kt email ye..zainab.bintimohdghazali@intel.com

makwogap said...

Email sy juga kt mna nk order baju hawaii online cyla_lee@yahoo.com

»£ã£á¯M¡§§♥ú« said...

Waaaahhhh...ramai betoi peminat baju hawaii neh ek?
hehe
okies sy dah emel.. :)

MiJa said...

saya pun tgh cari baju hawaii nih..huhu
emel mijabaik8@yahoo.co.uk
thanks ye!!

Anonymous said...

Email i juga ye... zanzuliana@yahoo.com tq

MiraclebySophea said...

salam awk...sy pun nk tau kat mn awk beli baju hawaii ni eh.. plsss.. email at adeqs_9k@yahoo.com atau blh comment kat sini je

fattylovemika said...

Salam..nak tahu gak kt mana beli nie?boleh bg link x?

Miss Ena said...

saya pon nk link,emelkan
norzaireena@gmail.com

izlin1430 said...

Salam... blh emailkan jugak pd sy mana nk beli baju hawaiian nie...
izlin1430@gmail.com

Anonymous said...

Salam..boleh email sy juga? Raihana_samsul@yahoo.com
appreciate sgt respon sis.tq.

natiqah yunus said...

Hye..boleh x emelkn kt mane awak beli dress hawaii ni.? Ni emel saya natiqahyunus18@gmail.com terima kasih

Anonymous said...

nak tahu gak mana nak beli baju tu.. minggu depan company dinner, tema beach party. rfidah@gmail.com .. tq

nor susila said...

Nk tau gak ujung bln ni ada dinner tema hawaii

nor susila said...

Email saya norsusila87@gmail.com

Anonymous said...

Hi...bole email kt sya kt ne beli bju hawaii tu. Sya ada dinner tema hawaii mid of feb nnti. Email sya nilda_ly@yahoo.com .TQ

Novi Rahmawani said...

Gimama cara ordernya ni? Soalnya lgi butuh untk acar pensi. Email saya novirahmawani1822@gmail.com

Novi Rahmawani said...

Gimama cara ordernya ni? Soalnya lgi butuh untk acar pensi. Email saya novirahmawani1822@gmail.com

Erry Joe said...

Blh x emailkn pd sy...mn nk beli dress ni...shibazakura86@gmail.com

Erry Joe said...

Blh x emailkn pd sy...mn nk beli dress ni...shibazakura86@gmail.com

»£ã£á¯M¡§§♥ú« said...

sy beli di POPLOOK. dah lama dah...tp xsure skang ada lg or x design mcm neh. kena pandai carik kan IG ker...hehe

Post a Comment

Jemput Komen.. jangan malu-malu yek!