Saturday, November 24, 2012

Kongsi Kasih Sayang bersama KLEENEX

Salam u'olls!

Ini adalah kali kedua untuk tahun neh menjuinkan diri dengan contest2 setelah sekian lama tidak melibatkan diri serta berkecimpung dalam contest2 sebegini. hik3. Kelapangan kemasaan membuatkan aku menjuinkan diri dgn contest2 neh. Heh!

Aku xtaw nak mulakan  contest neh camner dah. Haiyo...tengah dok karang2 ayat...tetiber plak aku terdengar suara mengilai tengah2 malam buta neh. Haiyooo...meremang suda. Terus terbantut segala idea...sebab tetiber terasa seram. hu2 (byk betul perkataan "tetiber" neh...haha :p)

Ok2...kita teruskan. Harap2 takderkla benda pelik2 lagi...hu3




Kat atas tuh antara picca-picca Kongsi Kasih Sayang Bersama Kleenex dengan "Son Fruit" (haha...my nephew la).

Tiada cerita menarik nak diceritakan mengenai Tisu neh... Seperti yang semua sedia maklum, korang pown tahu ape kegunaan tisu kan? Tak kesahla jenama apa pown...Asalkan namanya tisu. hik3


Memandangkan tiada apa nak diceritakan mengenai tisu tersebut...makanya,pihak penganjur Contest telah mengubahsuai syarat2 contest neh. Dengan itu, terhasillah penceritaan untuk 6 pecahan gambar dibawah menjadi satu tajuk yang sama dan punyai hubung kait jugaklah.hiks. Tajuk pown Kasih Sayang kan...so, aku ceritalah perkongsian kasih sayang bersama2 dengan kawan2 aku yang boleh dikategorikan sebagai Satu Geng. eheh.




Ke-enam2 gambar2 kat atas neh adalah semua koleksi gambar kenangan dan perkongsian kasih sayang aku dengan mereka2 sejak dari aku belajar sampaila dah keje neh hah. Ok2...jum aku citer satu-persatu yerk...mengikut nombor. :)

1. Gambar neh diambil masa Sem Akhir masa aku study dulu. Masa neh  kami mengendalikan event MICE. Tak silap aku temanya "Riang Ria Si Cilik" Event neh melibatkan penglibatan adik2 a.k.a kanak2 yang masih bersekolah tadika  4 hingga 6 tahun. Ada macam2 pertandingan untuk semua kanak2. Masa neh masing2 dapat belajar macam mana nak buat sesuatu event besar-besaran dan melibatkan lain2 organisasi. Ha...susah taw...ingat senang?!  Aku plak terpilih untuk jadi salah seorang AJK Audiovisual. Eheh...macam taw2 jerk aku sker benda2 camneh... Tyme neh arr kami semua AJK2..tak kira arr Pengarah Event ker, AJK makananker, AJK Backdrop ker...semuanya haruslah bekerjasama antara satu sama lain. Aku suka picture neh sebab ada belon2...ceria! he2


2. Gambar kedua neh plak tyme Sem 2 masa study dulu...dan picture neh diambil masa kami dak2 serumah sewa serta dak2 laki sebelah rumah ke "Sure Heboh" (sekarang dah tukar Jum Heboh) kat Dataran Bandaraya JB. Tyme neh memang best sangat. Salah satu sebab adalah aku dapat juper my SA masa tyme skolah dulu. SA tuh aper? Secret Admire lah! hahaha. Macam xcayer pown ada...ki3. Okla..lupakan tentang tuh. Aku sker pic neh sebab kami semua kelapan2 orang dapat hang-out sesamer g Bandar JB. Best3! Sebenarnya aku rindu setiap moment dengan dorang semua. Macam2 kenangan yg kami lalui. Rindunya...!!! Walaupown ramai antara kami duduk dekat2 pown susah jugak nak jumpa kecuali kalo ada perancangan. Antara kelapan2 neh 4 orang dah selamat dengan pemilik tulang rusuk masing2...hik3. Dah kawen deee... Ada yang dah bertunang dan sorang lagi comin soon...tak lama jerk lagi... Harap dapat jumpa nanti. :)

3. Ha....yang neh plak pic masa zaman kegemilangan berchating kat YM serta bergathering dan bermini-gathering. Macam2 chatroom aku masuk...tp, yang tetap setia Room Perak1. Mula terjebak disebabkan ahkak sedara aku ler... Dari dye aku mula menjebakkan diri dlm dunia YM neh. So, byk jugaklah gathering2 yg aku juin...Room KL 2, 3 dan 6, Room Selangor1 dan paling setia Room Perak1 lah...Op Kos! ngeeee... Pic neh masa tyme rayer...pi beraya kat rumah chaterz kat Teluk Intan, Perak. Sekarang neh dah xaktif macam dulu dah...YM pown aku dah xon dah. Ada yang masih contact antara satu sama lain lagi...ada yang dah menyepikan diri tanpa berita, ada jugak yang bergaduh tak tegur2 sampai skang...ada yang dah berkahwin dan terus menyepikan diri...dan ada jugak yang masih berkontek2 sebab kawen sesamer chaters.haha. Rindu sebenarnya zaman kegemilangan neh...rindu nak hang-out, bergathering dan mcm2 lg. Tapi tuh arr...zaman2 muda a.k.a remaja dulu bleh arr kot...usia bkn makin lama makin muda kot...sampai bler nak bersosial cenggitu kan? Tapi, xpelah...apa2pown aku rindu kenangan2 zaman kegemilangan YM. Kalo dapat wat gathering jumpa balik ramai2 best jgk kan? hiik2


4. Gambar yang keempat neh plak tyme aku bekerja sebagai staf sambilan kat Jabatan Imigresen, Putrajaya. Actually, bknla staff Imigresen...tp, kami dipinjamkan dari TM. Macam anak tiri jgklah kami kat Imigresen neh. hu2. Gambar neh masa kami sama2 g kursus kat Cherating, Pahang. Aku sker moment neh...sebab masing2 enjoy. Cam xderk apa2 masalah pown. he2. Tengok jerkla picture tuh...masing2 wat aksi lawak. Dengan aku2 skalik ntah haper2...Cam nak menari zapin pown ada. hahaha. Sebenarnya masing2 nak melompatla kununnya...tapi, ntah haper2 pose yg jadi. Tapi, serius seronok keje tyme neh...walaupown cam anak tiri kan...tp, enjoy sebab xpk masalah apa2pown. Rileks jerk keje..xderk stress2...keje pown cepat jerk siap. Memang best! Rasa cam nak keje camneh lagi...tp, nak buat mcm mana rezki aku ke HQ terus dan jwtn tuh pown skang dah xderk dah... Walaupown ada antara kami yg keje satu tempat tp, xsama mcm dulu.... Rindu moment dulu2 jgk. hu2

5. Okiesla...gambar ke 5 neh plak gambar geng terbaru. Dan rata2 orang perantara yang menemukan kami2 semua adalah aku. (he2...baru aku terperasan suda) Kenapa? Aku baru terperasan arr kawan2 aku dah jadi kawan2 dorang. Tapi...aku xkesah pown...kita kan Satu Malaysia! hahaha... Gambar neh tyme Buka Puasa kat Kelab Tasik Putrajaya. Neh ler 1st tyme kot buka puasa sesamer dgn dorang secara beramai2. Dan diikuti dengan iftar kat SR, Aalamanda dan jugak beratur panjang2 kat BR masa free arituh...haha...wat kerja gila selama 2jam beratur yer (aku memang nak hapdet pengalaman neh...tp, pic xdpt2 lg neh sampai skang. hu2)  Kitorang jugak penah sama2 juin aktiviti fotografi sekitar Kuala Lumpur-Putrajaya. Moment tuh yg jadi salah satu pengalaman menarik jugak arr utk aku. Best3! Walaupown masih baru...tapi tetap ada kenangan2 ok. InsyaALLAH kami tengah On-Plan nak bercuti2 Malaysia. InsyaALLAH...Semoga berjalan dengan lancar. :)

6. Picture keenam neh plak Geng2 kerja. Dan salah seorang ahlinya adalah konpem2la Pn.Sumijelly.Com. kikiki, Kalo kami dapat kuar sesamer ginilah jadinya..."GILA" sekejap. Masing2 "TOINK...TOINK..." Kalo dapat gelak tak hengat dunia...tuh blom dengan menjerit lagi sebab marah pemandu2 kat Malaysia neh yg sker sangat pentingkan diri sendiri.Sangat "PENJUAL IKAN" ok! ha? Sellfish lorh...! haha :p Kalau dapat pegi makan sesamer konpem bukan 1 menu jerk yang akan dijamah. Konpem ada dessert sekali. Memang sampai senak perot...dah arr kekenyangan cam ikan buntal...bleh plak lagi gelak2...memang nak termuntah arr...masing2 sengal! haha... Bila disuruh decide nak mkn ape...siap wat conference bagai...siap tag2 bagai...hahaha. Siap wat "PERANG TAG" lagi...hahaha..xderk keje nak dibuat...giniler jadinya. Plan nak hang-out g berjimba2 masih dalam perancangan sebab mencari tarikh yang sesuai...al-maklumlah 3 antara kami kan mak2 budak...a.k.a orang2 TUA. hahaha (yeaaaa....saya masih muda...muda lg dari AHKAK-AHKAK semua! haha)  So, kena tunggu kelapangan masa mak2 budak 3orang neh la...nak handle anak masing2 bukan senang...bkn takat anak2 jerk...dgn mr. hubby dorang skalik...kalo tak diizinkan kang jd derhaka plak. Aku tak nak bersubahat! hahaha...

Okiesla...setakat tuh jerk gambar2 tersebut berbicara. Setiap yang berlaku tuh pastinya akan menjadi satu kenangan. Tak kiralah yang manis ataupown pahit. Hari ini akan menjadi semalam...dan hari esok akan menjadi hari ini. Begitulah seterusnya... So, hargailah every single things yang berlaku dalam hidup kita neh. Sebab ianya tidak akan terulang. Setiap pengalaman pahit manis mengajar kita tentang kehidupan. Dan setiap kenangan tuh akan tetap dan terus tersemat di hati dan juga dalam ingatan. Adios...amigos...caw! ^_^


2 comments:

Sumijelly Sumi said...

TAHNIAH..... anda adalah salah seorang PEMENANG bagi PERADUAN Kongsi kasih sayang bersama Kleenex dengan Sumijelly.com

Sila emelkan kepada sumijelly99@yahoo.com butir-butir peribadi sebelum 28.12.2012 anda seperti berikut :

- Nama Penuh
- Alamat untuk penghantaran hadiah (pastikan ada orang menerimanya)
- No Telefon
- Emel

Terima kasih.

Sumijelly.com

»£ã£á¯M¡§§♥ú« said...

hohoho...woweeee...!!!
maceh2
nnt ai emelkan yerk
hik3

Post a Comment

Jemput Komen.. jangan malu-malu yek!