Sunday, November 11, 2012

Menikmati Druain Crepe

Assalamualaikum korang! 

Korang pernah dengar nama DURIAN CREPE tak? Ataupown mungkin pernah merasa, menikmati atau makan? Tp, rasa2nya ada jugak xpernah dgr langsung dan xpernah lg merasa kesedapan serta kenyamanan Durian Crepe neh. heh. Bagi aku memang sedap arr bagi penggemar-penggemar durian. eheh.


Druain Crepe


Kalau ikutkan aku memang tak tahu menahu apatah lagi mahu ambil tahu pasal makanan berasaskan durian neh. Memang betul aku sker makan durian sejak dah besar panjang neh (sbb masa tecik2 dulu xsker mkn durian..hu2) Tapi, donat durian ker...kek durian ker...atau apa2 makanan berasaskan durian (kecuali ais-krim durian) mmg aku tak makan. Riasau penen. hu2. Nak bau apatah lagi. adehla...toink...toink...!

Tapi, baru-baru neh aku dah terjebak plak dgn Durian Crepe. Apa tuh druian crepe ek? Okiesla...Durian Crepe neh sebenarnya ala2 dessert atau makanan berasaskan durian. Luarnya adalah tepung nipis ala2 lempeng dan isinya adalah isi buah durian semata (tanpa biji) disalut dgn cream yang manis dan lemak. Memula risau jerk nak makan sebab takut pening dan mungkin akan rasa memualkan...Tapi, Alhamdulillah...selamat masuk mulut dan berenang2 ke dalam perot yerk...hahaha...serius SEDAP!!!




Ist tyme beli kat area Desa Pinggiran Putra, Putrajya. Terjebak dgn kawan aku sorang neh. Isi ada 3 ketul harga RM 10 sahaja. 

klik link di bawah
 



2nd tyme belikan untuk bestfren aku...tapi,kali neh aku order kat member aku plak 6 ketul hanya RM 10 sahaja. 

klik link dibawah
 


Tapi, disebabkan my bestfren tuh xdtg2 amek kat aku Durian Crepe dye neh..makanya dgn permision dye...aku terpaksala menikmati Durian Crepe dengan penuh nikmatnya...Pergghhh...memang sedap! hehe


Faham2 jerkla...durian kan sensitip sket ala manja2 gitu...xleh tahan lama. Kang jadik tempoyak plak. Langsung tak sedap nak dimakan. Masam suda...hu2. So, terpaksalah aku makan yg member aku order td tuh. eheh. 

Selain dari dijual secara online a.k.a alam maya, aku jugak dapat taw yang Durian Crepe neh ada dijual di booth kecil di Midvalley Megamall, KL. Bukan setakat durian jerk tp ada Cempedak Creepe (kalau ada musim la) dan jugak Mango Creepe. So, apa tunggu lagi...jum serang...!!! hiks~

0 comments:

Post a Comment

Jemput Komen.. jangan malu-malu yek!