Sunday, January 27, 2013

Steamboat Dataran Bandaraya Johor Bahru

Salam semua 1 Malaysia…! Eheh

Walaweh…cuti sakan noh…5 hari neh. Aku pown tergolong dalam kategori “tak boleh dok diam” gaks…merayap…dan merayap…ngeh2~

Malam jumaat lepas lepaking mentekedarah steamboat kat Dataran Bandaraya JB. Dan semestinya semua orang2 kt JB pown taw kat cni memang banyak gerai2 a.k.a van2 yang jual steamboat yg sedap2 gitu. So, aku pown tak lepas peluang menjejakkan kaki ler ke ctu…w/pown sblm2 neh penah jerk g kan…tp, xderkla beria sakan nak snap2 pic…kali neh, sempat jugaklah snap pic sambil nyembang2 n makan2 kt ctu. Eheh

Tapi, sebelum tuh…kita citer dulu serba sedikit tentang Dataran Bandaraya Johor Bahru neh okies…


1st nite @JB...Snap from the way to Danga Bay

Dataran Bandaraya adalah tempat  berlakunya berbagai peristiwa penting di Johor Bahru sejak 1994. Menara jam yang berdiri megah disini dibina sebagai mercu tanda memperingati pengisytiharan Johor Bahru sebagai sebuah bandar raya pada Januari 1994

Sejak pembukaan rasminya pada tahun 1994, pelbagai kegiatan negeri telah dibuat disini,antaranya ialah persembahan kebudayaan, perarakan hari kemerdekaan dan pelbagai pameran dan jualan dibuat di sini. Menara jam kelihatan lebih berseri  dengan adanya air pancut dan lampu neon yang berwarna warni ketika waktu malam. Ia merupakan sebuah taman yang terbuka luas, penuh dengan kehijauan dan bunga-bungaan menjadikannya sebuah taman yang sangat menarik untuk dijadikan tempat untuk membuat persembahan dan acara tahunan.

Haaa....dah taw kan serba sedikit citer sejarah psl Dataran JB neh kan? Skang boleh citer pasal makan..dan segala menu2 yg kami santap. Hik3.

Seperti yang dicadangkan oleh kawan aku sorang neh...yang katanya kuah steamboatnya sedap...so, kami terus ke gerai No. 8. Ternyata memang sedap...so, kepada sesiapa yang nak g mkn steamboat g gerai a.k.a van no. 8 okey. 



ini nama dia....TAUHU BAKAR...memang terbaek!!! sedap...mabeles hokey!
betul2 sebelah van. no.8.

haaaa...nehla dye steamboat..a.k.a cucuk2...a.k.a celup2..hik3
Harga ada RM 0.50 sen, RM 1.00 & RM 1.50 ikut warna lidi


neh kuah steamboat...pergh...memang sedap & terbaek...!!!
Suggestion: sila ke gerai a.k.a Van NO. 8 hokey
terbaekkk...!!!

Char Kuey Tiaw
yg neh xsure gerai no berapa...sbb kwn aku yg order...hik3


Banyak tak kami makan? haha...siap bertambah2 order...
memang mentekedarah sungguh...keh3

Penuh gerai @dataran JB





Kepada korang2 semua yg nak pekena steamboat...aku cadangkan ke gerai no. 8 td tuh la yerk...selain steamboat...ada tauhu bakar, laksa, char kuey tiaw, nasi ayam penyet rojak buah,rojak petis & mcm2lg menu2 yg menarik utk disantap. Ada van yg jual menu yg sama...kena pandai carila mana yg sedap. eheh...Okiesla...selamat menjamu selera yerk u'olls! ^_^


4 comments:

annapeje said...

knaper x tapaukan aku tauhu bakar waaa terliurrrrrrrr

»£ã£á¯M¡§§♥ú« said...

hahaha..kalo bawak blk KL konpem dah xsedap dah...nnt kita g JB pekena tauhu bakar ngan steamboat nak? nak? nak? hik3 maybe next month or bln 3 g JB lg...hahhaa...gler berjalan sokmo teman yew...haha

bpk wijaya said...

JIKA ANDA BUTUH ANGKA RITUAL 2D 3D 4D DI JAMIN 100% JEBOL 7X PUTARAN BERTURUT TURUT BILA BERMINAT HUB KI JAYA DI NMR (_085-342-064-735) JIKA INGIN MENGUBAH NASIB THA,SK ROO,MX SOBAT ATAU [⌣»̶•̵̭̌✽̤̈•̵̭̌☀̤̈>>KLIK*DISINI<<☀̤̣̈̇•̵̭̌✽̤̈•̵̭̌«̶⌣]

Shofi Saufi said...

gerai pakcik tu nye tauhu bakar mmg power tapi sy lebih suka char kuey bakar dia...fuhhhhh sangat lah sedap....

Post a Comment

Jemput Komen.. jangan malu-malu yek!