Wednesday, July 24, 2013

Terkenang zaman kanak2 dahulu

Salam korang..

Setiap orang mesti ada kenangan masa kecik2 dulu kan? msa zaman kanak2 ribena orang kata...hik3. Aku pown tak terlepas jugak. Malam tadi ar, dok dengar lagu2 kat youtube, tetiber kuar video kat bawah neh. Sekaligus teringat zaman kecik2 dulu...hahaha terus aku tergelak sensorang..Rasa cam mengong pown ada blr tetiber teringat mende alah tuh...sgt lawak (bagi aku ler...)




Korang dah dengar lagu kat video atas neh? Kenal Kumpulan rap Feminin or Res2? Masa tahun tuh mmg femes artis kumpulan bergenre rap. Start dari kumpulan KRU dan diikuti 4u2c dan Nico. Feminin neh pulak dibawah KRU...yg dianggotai kaum wanita remaja. Kira tyme  tuh dorang neh kira hebat arr...sampai pakaian pown nak tiru ala2 dorg neh. haha

Perosalannya...apa kena mengena dorang neh dgn aku ek? hehe...memang xderk pertalian darah pown...kena mengenanya adalah...jeng...jeng...jeng...disebabkan fenomena dorang neh la...aku dengan 2 sepupu aku terbabit dan terjebak dgn fenomena dorang neh. Apekesejadahnyer semua ini? Isk...rasa cam malu jerk nak citer...haha. Siap wat konsert pastuh berlakon konon2 kamis neh retis...siap dok pasang2 dgn KRU plak...hahaha...cam bongek jerk rasa bler ingat balik. Tengokkan perangai kami yang sangat "berlakon" dan sangat perasan neh...makanya kakak2 sepupu aku dok gelar kami kumpulan FEMINA. haha...sangat bongek hokey?!Sampaikan kalo kami bertiga berjumpa mesti kena bahan punyala...memang macam ampeh! 

Nak wat macamana kan...dah kami sebaya...pastuh plak jarang2 berjumpa..tyme aku blk kampong jerkla dapat jumpa..bler dah berjumpa bertiga memang carik port baik punyer utk melepak dan melakukan aktiviti wajib kami...hahaha...Dah main2...berlakon2...wat konsert...xsah kalo xgadoh...haha... Dah penat main berlakon2..g lepak padang permainan ler...g kedai ler...main basikal ler...merayau jerk. Aku meamg tak lepas peluang ler...kalo kat umah mak pak aku memang xdpt nak buat...so, itulah masanya...setiap masa dan saat serta ketika akan digunakan peluang keemasan itu sebaik mungkin...hahaha


kamilah kumpulan FEMINA...haha

Slaonyer kami jumpa tyme raya arr...sampai sekarang pown....tp, sekarang neh dah jarang ler...sebab masing2 dah beso...dah aa haluan masing2...macam kumpulan feminin jgkla dah berpecah kan...kami xderkla berpecah...juz jarang jumpa jerkla...sebab masing2 dah berkeluarga...walaweh...dah macam retis plak neh..

Tp, serius aku rindu zaman2 masa kecik2 dulu...tak mungkin terulang kot...Dan bila aku teringat dan terdengar lagu Feminin mesti aku igt kenangan tuh...pastuh tergelak sensorang. hehe


2 comments:

Zura Lee said...

masa kecik berkawan rapat, tp dh besar masing2 dh ada kehidupan sendiri tu yg membuatkan persahabatan sedikit renggang kan....

CikLily Putih said...

FeMiNA hebat tuh

Post a Comment

Jemput Komen.. jangan malu-malu yek!