Saturday, November 30, 2013

[REVIEW]: Ustaz Mu Tunggu Aku Datang

Salam semua...

Setelah sekian lamanya...pergghhhh...lama gler rasanya tak tengok movie kat layar putih. Last bler ntah? hu2...memang dah lama sgt...kalo nak tengok pown citer2 baru tengok kt internet jerkla...nak beli DVD mmg x arr...hik2

So, malam tadi baru arr menjejakkan kai semula tgk movie. Tengok movie lakonan Shiro Rajalwak dgn Ustaz Azhar Idrus. Cadangnyer nak tengok Penanggal tapi cam takut jerk...cam seremmm jerk...dah arr nak tgk midnite. So, layan citer lawak2 jerkla memalam buta neh eh.. hik2.

Ha...nak wat camner citernyer? Jum baca sinopsis kat bawah neh eh



SINOPSIS USTAZ, MU TUNGGU AKU DATANG

Ustaz, Mu Tunggu Aku Datang mengisahkan seorang pemuda iaitu Dadu (Shahrol) yang tidak mempunyai hala tuju hidup. Dia sering dibuang kerja dan tidak pernah serius dalam hidup.

Tinggal serumah pula dengan Muiz (Ajak Shiro) yang turut bergantung hidup kepadanya sedangkan Dadu juga penganggur. Apatah lagi pegangan agama mereka berdua, memang terpesong dan tidak pernah solat.


Bagaikan satu sinar, suatu hari sepupu Dadu iaitu Hamzah (Along) datang bermalam di rumah sewa mereka dan kedua sahabat itu terpukul dengan perubahan baru Hamzah. Dia semakin mendalami agama dan bercerita mengenai aktivitinya sering mendengar ceramah ustaz di masjid kepada mereka.

Insiden itu terus membuka mata Dadu dan Muiz lantas sepakat untuk kembali ke pangkuan agama. Bagaimanapun, tidak semudah itu apabila dalam perjalanan untuk mendengar ceramah di masjid, mereka diduga dengan pelbagai musibah.

Haaaaa? Nak taw kesudahannya? Korang kena g tgk sendiri ler ek? Kalo rasa2 tak tertarik tuh meh tgk trailler kat bawah neh plak. hiks~



Pendapat aku citer neh Best, lawak disamping ada motif2 dan info2 islamic dalam citer neh...Kira bagus arr citer neh walaupown korang tak kering gusi asik gelak jerk...sebab memang lawak okey. Tak nyesal arr tengok. Kira ok arr...sebab bermotif positif. hehe

So,apa tunggu lagi?Jum serang panggung2 yang berdekatan dengan korang yerk! ^_^

0 comments:

Post a Comment

Jemput Komen.. jangan malu-malu yek!