Wednesday, November 6, 2013

Sawah Bendang Nan Hijau

Salam semua...

Sejak dua menjak neh asik bercuti ompek hari jerk. Bler coti lamer neh...teman balik kampong ler...juper orang2 tersayang...heh. Ok, xnak type pjg2 lebar serta meleret ke laut kan....juz nak story pengalaman dapat turun ke bendang. Eh., taw ke bendang tuh aper? ok2...sawah padi. Alahaiiii...umur dah dekat setengah abad neh baru dapat jejakkan kaki ke sawah bendang yerk...hik2...kesian kat aku kan? Mano taknyer...nak g kat ctu pown payah jgk...sebab masuk ke dalam. nak bawak masuk keter pown payah nak selisih...sebab jalan one way ticket to the blues....u'olls! 

Ntah macam mana, masa otw dr KL ke kampong, mak pak aku kater, nak g bendang. Dalam pkl 6 tuh baru g...sebab sampai kampong pown da lewat...dan untuk menghampakan hajat aku...mak pak aku tunaikanler hajat aku tuh...yg tingin sgt nak g bendang. hehe...maceh2. 

Syok uhhhh...cantik jerk...nyaman jerk rasa....Alhamdulillah cuaca petang tuh baik2 jerk...redup2...dan tak hujan. Kalau hujan, maw lecah dan kemungkinan  pacat2 pown banyak...huhu... Naseb memang baik arituh. heh.

Jum arr tengok gambar2 sawah bendang kepunyaan family mak aku neh jum2!















Pokok durian betul2 dekat dgn sawah.


yang berjaya di rembat...hik2





neh gaya2 model pesawah moden sebab pakai handbag. haha :p




balik umah...malam tuh pekena pulut durian (orang perak panggel naik durian)
Sedappppp woooo.....!!!


Balik kampong kali neh mmg syok uh...sebab dapat g bendang.Dapat buah mempelam dan jugak buah durian. Best2! Esoknyer g Ipoh  dan jugak ke Taiping melawat pak sedara aku sakit kat sepital. Semoga pakcik aku cepat sembuh. InshaALLAH... ^_^





0 comments:

Post a Comment

Jemput Komen.. jangan malu-malu yek!