Saturday, July 26, 2014

Jum Kacau Dodol!


Assalamualaikum semua...


Hari neh dah masuk 29 Ramadhan untuk tahun 2014. Sok dah masuk 1Syawal. Cepatnyer masa berlalu...dan sangat2 sayu rasa hati aku nak ttinggalkan Ramadhan.  Aku harap Ramadhan tahun neh bukan Ramadhan terakhir utk aku dan harap dapat jumpa lagi tahun depan dan masa2 akan datang.InshaALLAH...


Ok...last week, aku berkesempatan menyibukkan diri g tengok orang wat dodol utk raya. Kalau nak taw, aku neh memang hantu dodol. haha.  Dan teringin sgt nak wat dodol sendiri. Mak aku ckp bahan2nya memang senang...Tapi, larat ker nak kacau katernyer? haha...memang tak larat arr citernyer kan...kuat sgt arr kederat aku neh. huhu. 

Tapi, aku igt dulu masa kecik2 aku penah arr try kacau dodol ms kat umah opah aku. Kacau tyme dahliat maw tak tumpo?! haha Nak sangat kacau dodol kannn..Siyes arr...aku mmg sker dodol. Aisshhh...!


Aku ke kampong my cik abe donde jerk...kebetulan tyme tuh dorang nak wat dodol. Amek kesempatan untuk g tgk jerkla...nak tolong kacau memang xlarat ler aku...walaupown hakikatnyer tingin sangat. haha. Tapi, xpela...tengok pown jadikla...hehe. 


Ececeh...abang sasa ku kusyuk kacau dodol nampak?! tak sedar gambo kena snap curik2..haha :p




Memandangkan aku tukang tengok jerk kan...pe lagik keje aku makan jerkla...Sambil tengok dorang kacau dodol. hehe... Walaupown aku jamah sket (hokey...bulan puasa sy memang xlalu nak makan byk2 yerk) Tapi, sambal tauhu sumbat dan jugak nasik lemak n sambal Mak Lang sangat sedap hokey! Sampai skang dok terbayang2. haha 

 Dorang start kacau dodol lepas berbuka...sampai ke pagi ler jawabnyer menunggu sampai tertido2 aku...tak senonoh toi aku neh! huhu.

Okiesla...tuh jerk entri utk arineh. Jum kemas umah plak yuk! chiow! ^_^

0 comments:

Post a Comment

Jemput Komen.. jangan malu-malu yek!