Saturday, June 20, 2015

Happy Bezday Abah!

Assalamualaikum semua...

Sempena 2 Ramadhan lps, jatuhnya ulangtahun kelahiran My Abah yg ke 60tahun. Dan bermulalah hari pertama abah duduk berehat dirumah sempena hari pencen beliau. Makanya...baru malam td ler menyambutnya. Terlewat sket sbb ms ari kejadian aku g berbuka puasa kat umah mentua...adeq aku pown xblk berbuka umah mak jgk hari tuh...so pospone esoknyer ler...uhuk2


Haaa....sekalik harung Bezday, pencen dan jugak hari bapa. hehe



Bezday Kad


 ucapan dari mak, anak2 & jugak menantu2 abah


siap posing suh amek gambo...krik2




ok cucu2 abah mmg sker sebok hokey! haha



hokey...neh menantu abah paling gedix...sker nau camneh! hahaha

Semalam sambut pown lepas buka puasa dan sebelum abah g terawih. Igt nak kuarkan kek siap2 ms berbuka...tp, makanan byk sgt plak ms berbuka...sampai sengkak pewot aku aih! Alhamdulillah...rezeki kan...kenyang...!!!

Kepada abah, selamat ulangtahun kelahiran yg ke 60 tahun. Walaupown dah 60 tahun tp still nampak muda & cergas ok. Semoga abah diberi kesihatan yg baik dan sihat sentiasa, dimurahkan rezeki, diberkati hidup di dunia & akhirat dan dilindungi Allah S.W.T. 

Selamat berpencen abah...dan Hepy Father's Day! 
We oll's always love u! ! 



Wednesday, June 17, 2015

Wordless Wednesday: Hepy Ramadhan

Assalamualaikum olls!


Wordless Wednesday: Hepy Ramadhan

Ramadhan Mubarak to all Muslim ummah. A truly wonderful month filled with blessings, empty your stomach to feed your soul. May Allah give us barakah. Mohon Ampun & Maaf yerk semua...Hepy Fasting olls! :)



agak2 thn neh dpt x iftar ramai2 camneh ek? huk2
Rindula plak..hiks


Tuesday, June 16, 2015

Fiske Steakhouse, Keramat


Assalamualaikum & hye olls...!

Baru hari neh dapat hapdet...huhu. Ok, sempena menyambut menantu, sempena boboy dpt result Spm cemerlang dan sebelum dye berangkat g belajar dan jugak sempena abah aku yang dah lama simpan niat nak belanjer kami sekeluarga setelah tertangguh minggu sblmnyer...maka kami pown menjamu selera di Fiske Steakhouse yang terletak di Keramat. 

Punyala jenuh memikir nak makan kat mana...sebab kami semua nak makan western...tp abah aku mcm biasa la...dye msti nak pekena nasik. So, decision dibuat oleh ketua penasihat kami cik pengeput yg juin bersama2 kami malam tuh. hik3



inilah dye Fiske Steakhouse...betul2 kat tepi jalan jerk...
Sebelum neh penah g mkn kat area ctu tp xpenah try pown mkn kt Fiske neh...so, neh 1st tyme makan kat cni...Pada pendapat aku...ke 2 terbaik kot slps kat Len Seng...hik3 Sedappp....dan memang ramai orang..huk3


Jum tengok menu2 jum & layan jerkla gambo2 kat bawah neh yerk...











Aku makan beef steak. Sedap weihhh!! spesel sbb ada mashed potato campo dgn spageti...mmg mabeles!


kusyuk cik pengepit memotong yerrk...haha




amboiii...enceq asben siap bersila lg...haha krik3





So, kepada sesiapa yang nak g bleh arr g pasneh ek

Fiske Steakhouse, Keramat
No. K4, Medan Selera AU2, Taman Desa Keramat 54200 KUALA LUMPUR 
Tel :  017 - 374 2109 / 017 - 212 1649
Hours : 0600pm - 1200am (close on Mondays)


Service cepat...cuma parking jerk payah sket...tp, ape2pown Selamat menjamu selera okies...! ^_^

Tuesday, June 9, 2015

Wordless Wednesday: Chatroom

Salam semua...



Wordless Wednesday: Chatroom

Hye korang...penah tgk tak mende alah neh? Bagi yg sebaya dan sezaman aku mesti la kenal kan...xsure arr skang ada lg ker x chatroom neh. nama dye MIRC. Neh la chatroom 1st yg aku kenal. tuh pown dr member aku arr...slalo lps abeh sekolah...blah petang lepaking umah dye g ngadap benda alah neh la...kunun2 nak carik kawan baru la kunun...siap pos2 surat lg lps chating2 kt pm box. Memang dpt surat tuh siap ada gambo lg...hahaha tp tuh arr pastuh aku kena perambat arr dgn mak pak aku..gler ah kena marah sbb dpt surat chenta...hahaha kecik2 da nak berchenta yerk...memang tak arr mak abah aku nak bg wpown ms tuh da remaja dah pown. huhu that's why arr ms skolah dulu cheq xdak boipren...kena marah wooo...setakat kena marah xpe lg...neh siap kena perambat lg tuh...uwaaaa...sedih! 

Tp, xper...kalo dorg xhalang aku dulu maw aku xjd org cam skang neh...dok sibuk bercintan cintun blaja xmo...xleh jgk yer dak. hik2. Sebab tuh la cheq kawen lmbt...xdak sapa nak dekat sbb mak abah xkasik bercinta slagik xabeh blaja. So, kalo suka kat org pown diam2 jerkla...hahaha sian kat aku.

tp dunia chating aku xbenti kat mirc tuh...bersambung ke YM. terjebak masa tyme aku praktikal dulu. krik2. Sebab tuh arr cheq ramai kawan sbb sker nau chating. hehe. Ramai kawan xper kan...jgn ramai musuh. huhu

Actually chating neh ada baik buruk gak...kalo kita pk ke arah baik...maka baiklah ia. Kalo niat chating tuh nak wat jahat..maka burukla ia. So, sesamerlah kita gunakan software telekomunikasi alam maya neh dgn sebaik mungkin yerk...Jgn salah gunakan ok. tata~