Thursday, August 3, 2017

Kenduri Aqiqah

Assalamualaikum..hai semua...

Arineh nak cerita psl kejadian beberapa bulan lepas. Memang dah lama hoii cerita neh berlapuk. haha Kejadian pada 4 Februari 2017 sempena Majlis Kesyukuran dan 

Aku memang dah berniat lama dah. Memang dari mengandung sampai dah bersalin aku memang nak buat majlis doa selamat sekiranya aku selamat bersalin. Buat kecil2an just doa selamat, baca yasin dalam rumah dan nak wat berendoi skalik kalo ada rezeki lebih.Aku ckp kat enceq asben psl niat aku tuh...dye setuju jerk. Then aku cadang nak buat 2bln lps bersalin means bln 12 la ms tuh...sblm aku masuk keje blk. Encik asben kata...kalo boleh nak buat aqiqah terus. Maka tukar nak buat bln 1 ms cuti raya cina..tp dah kazen aku plak nak kawen bln tuh katanya...pastuh tukar lagi...last2 buat 4hb febuari. ms tuh anak aku dah nk masuk 4bln. Dan kebetulan bezday adik aku jgk. Kira sempatla jgk cari katerer yg siap pakej dgn kambing semua skalik. Alhamdulillah...caterer yg mmg biasa aku amek since dr majlis adik aku nikah dulu...pastuh ms majlis tunang aku dan resepsi aku pown dulu memang amek catering neh. Masakannya memang sedap dan memang ramai puji. Sblm2 neh parents aku yg deal..kali neh utk majlis anak aku kami laki bini la deal sendiri dgn tokey catering. Nama owner katering neh kitorg pgel Cik G jerk... Nama katering dye Sha Ketering. Mcm mana asalnya taw psl katering neh? Masa tuh aku g majlis wedding member sekolah aku...rasa mskn dye mmg sedap. so, amekla kad nya. Dari ctulah ceritanya...hehe

Alhamdulillah...berurusan dgn Cik G neh memang bagus dan ok sangat. Kebetulan pulak tempat sembelih kambing kepunyaan adik dye xsilap dekat area Sg. Buaya memang dkt sgt dgn tmpt encik asben. So senangla encik asben nak g tgk n pilih kambing n tgk sndiri kambing disembelih. Sbb kalo ikutkan cik G neh dok area Kampong Pandan KL. 


Ini lah kambingnya
sekor kambing kampung
sekor lg biri2

sekor kami mintak masak manis
sekor lg kami mintak wat kambing golek
encik asben punyer pebret kambing golek tuh...aku pown dah terjebak...haha


Ok dah tiba hari kejadian...


khemah dah siap pasang
ok khemah pown alhamdulillah aku dpt pakej murah.
kat area Ampang gak
Terima kasih en.zubir sbb sudi bekerjasama dgn kami. 
contact number nnt aku sertakan kat bawah skali yerk.

gerai kambing golek


pak yeop dan menantunya..sibuk wat keje. hehe


my hero dah siapppp

kita posing duluuuu





tak jadi sewa pelamin berendoi sbb ruang rumah xmengizinkan.. huhu
so hias kat manja jerkla...


mak dgn anak sebok bergambo..haha gambar dgn apaknyer xderk..sbb apaknyer sebok wat keje kt luar. hehe
lgpown xgeng sbb xpakai baju kaler sama...hahaha (baju beli xmuat..kiki...maka pakaila bj lama)



ok layan la gambar si double HZ dgn my hero
jd 3 hero!











tetamu dah mula datang

kambing golek sdg mebakar dirinya..hehe


ok bwh neh menu2 ms majlis













selipe dgn mangah


Acara dimulakan dengan bacaan yassin kat dalam rumah dlm jam 12tghari cmtuh br start

selesai bacaan yassin dan doa selamat..dah boleh makan...



sepupu sepapat neh kalo xbergambar memang tak sah



asik korang jerk selpie...aku pown nak jgk.haha


dgn mak buyong...pika. tq datang



dgn sumi jelly

geng ex div yg sudi dtg...xjmput ramai pown sbb xsempat nak jemput...urat putuih byk...terlupa jemput. huhu


aku rasa dah beso neh nnt maw asik gado jerk kupu2 neh...hahaha

Alhamdulillah...segalanya yang dirancang dan yang sunat telah selesai disempurnakan dan dipermudahkan..  Terima kasih kepada semua saudara mara, keluarga sebelah mertua adik beradik, jiran2 dan kawan2 yang sudi hadir memeriahkan serta mendoakan anak kami.  Doa dan harapan kami untuk permata sulung kami ini agar kamu menjadi anak yang soleh, taat pada perintah Allah SWT dan hormat kepada kedua orang tuanya...aamiiinnn...ya rabb!


Salah satu buahtangan utk tetamu yg aku tempah khas. Kepada sesiapa yang mencari2 brg nak wat goodies bag...boleh la tempah dgn MAI DESIGN neh...servis bagus. 

ok kat bawah neh iolls sertakan contact number caterer dgn tempahan yasin dan jgk canopy


SHA KATERING
Cik G = 0176808798

MAI DESIGN STUDIO
Kak Mai = 0173607490

HAWANISS CANOPY
En. Zubir = 0104379376


0 comments:

Post a Comment

Jemput Komen.. jangan malu-malu yek!